Logo

Hvoran koble sammen dette på best mulig måte??

Skriv et svar
07.10.2006 20.52.38 #1 av 4
Postet av: anderhs
Jeg er helt blank på dette området, så jeg trenger litt hjelp.. Har kjøpt meg hjemmekino i en boks fra hificenterkjeden:
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=96605
TV på elkjøp:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=211&view=spec

Har også kjøpt meg en xbox360.
Hvordan skal jeg koble sammen dette på best mulig måte? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2006 21.47.22 #2 av 4
Postet av: Torja
Ser ikke ut til at denne Harman/Kardon samle anlegget har HDMI, og det er synd da den tv du har kjøpt ville favorisert å få bildesignalet inn ved hjelp av en digital tilkobling. Da står du igjen med component kabler(tre kabler for bilde signaler). Denne tv har kun en slik inngang, og da må du velge om du vil koble dvd spilleren (og det er anbefalt) eller x-box til tv med component kabler. Da må du bruke scart eller s-video for den andre(fortrinsvis x-box). Eller bytte ledninger vær gang. Kansje du kan bruke vga inngangen med en component til vga overgang(slike fins).

Lyden tar du ut fra tv via en av lydutgangene ned til dvd receiveren, hvis denne tv har det. Dette for å få lyd på 5.1 høytalersettet når du ser på tv(altså tv programmer). DVD-receiveren fører lyden automatisk til høytalerne regner jeg med mens x-box må du koble på en lyd inngang på baksiden av dvd reciveren(fortrinsvis digitalt).
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2006 13.20.49 #3 av 4
Postet av: anderhs
Så hvis jeg har fortstått det riktig:
dvd ---> tv = komponent
xbox ---> tv = vga kabel

Tar noen av disse lyd, eller bare bilde? Kan jeg da fortsatt spill i hd? Jeg har scart på dvd spilleren i dag, og komponent på xboxen. Så du vil anbefale på det sterkeste og bytte om på dette?? Jeg trenger kun korte kabler, vil jeg merke mye på om jeg kjøper dyre kabler, eller holder det fra clas ohlson?

På innstillingene inne på menyen på selve anlegget kan jeg justere avstanden på høytalerene, det er greit nok. Men jeg kan også justere + og - på db f.eks +20db eller -10db. Dette kan jeg gjøre for hver enkelt høytaler hva vil dette si?

Tusen takk for hjelpen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2006 15.37.59 #4 av 4
Postet av: Torja
Ser ut til at du har koblet ok til nå. Hvis du bruker x-box mye kan du godt favorisere denne framfor dvd. Kommer an på om du er fornøyd med bildet. Hvis du vil kan du jo prøve med en component til vga overgang. Har dette nå på min projektor fra dvd HD opptaker og bildene ble veldig gode etter egen mening.

Har kabler fra clas ohlson selv, fungerer utmerket. Bruker de dyreste de hadde i den butikken, de fleste har råd til dem :wink:

db instillingene til høytalerne betyr noe i forhold til hvor høyt de skal spille individuelt. Uten lydtrykksmåler må du regulere dette etter hørselen. Skal opptimalt spille like høyt(høres like godt) i sitteposisjonen din. Lukk øynene og lytt om noen av høytalerne må ha litt høyere lyd ennn de andre når du kjører test toner. Du må nok kjøre noen runder til du blir fornøyd, og sikkert gjenta prosedyren senere. Med lydtrykksmåler er det enklere, da du stiller lydstyrken etter måleren.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar