Logo

Hvordan er kvaliteten på "brente" dvd / musikk?

Skriv et svar
04.12.2005 22.23.15 #1 av 3
Postet av: Jimmern
Er det merkbar forkjell på en brent musikk-dvd / dvd-film i forhold til en nykjøpt original derom utstyret du skal spille av på er av ok kvalitet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2005 09.59.15 #2 av 3
Postet av: Carr
Nei, digitalt er digitalt.

Det eneste jeg kan tenke meg er at de fleste brenner sine DVD-kopier på single-layer (4.7gb, dvd5) plater, komprimert ned fra dvd9, som fører til noe kvalitetsforringelse. Du kan omgå dette problemet ved å brenne på dual-layer plater (som koster flesk).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2005 10.08.23 #3 av 3
Postet av: Ken
Ja, dual-layer er dyrt, men for de som har HDTV eller annet utstyr som viser høy oppløsning så er det viktig å beholde så god-som-mulig kvalitet på filmene. En DVD9 film uten menyer og annet ekstra ligger på 6-7GB så du får plass til endel filmer på en disk.

Gjerne via harddisk først og så til dual-layer plater, bare så synd at de er så grisedyre - håper de går ned i pris når nye formater begynner å komme på banen!

Jeg har gjort noen tester med å kode til DivX etc, men jeg er opptatt av lyd også, så da blir komprimering litt ut. Når HD-DVD og Blu-ray kommer så får vi jo plass til flere filmer på en plate.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar