Logo

Hvordan får jeg lyd på TV'n

Skriv et svar
02.04.2009 08.18.53 #1 av 5
Postet av: oddisman
Jeg har nettopp investert i ny flatskjerm og hjemmekino. Det dreier seg om en tv som heter Sony 46W4500, og hjemmekinoen er Sony DZ860W. Jeg får dvd spilleren til å fungere med lyd i hjemmekinoanlegget men får ingen lyd gjennom tv'n. Jeg har koblet en HDMI kabel mellom forsterker og tv. Jeg trodde at HDMI kabel både var for lyd og bilde. Må jeg ha en rød/hvit lyd kabel mellom tv og forsterket? Jeg har en sånn på stereoanlegget som går mellom forsterker og cd spiller. Prøvde å sette i denne uten at det hjalp. Er det noe med instillinger jeg gjør galt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 10.13.08 #2 av 5
Postet av: moses
Kjenner ikke til utstyret ditt, men HDMI overfører lyd og bilde ja.

Mulig du må inn i TV'en og aktiviserer HDMI på den inngangen du bruker. Det måtte jeg på min, men vi har jo ikke samme TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 10.23.57 #3 av 5
Postet av: teebee
for å få lyd fra tv til hjemmekino må du ha en lydkabel imellom. vet ikke om din tv har denne muligheten. går med stor sansynlighet ikke lyd ut fra hdmi ut porten på hjemmekino anlegget til tv. og heller ikke lyd inn på hjemmekino fra tv via denne hdmi kabelen.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2009 12.22.41 #4 av 5
Postet av: oddisman
Fikk det til. Lønner seg å lese bruksanvisning av og til. Kjøpte en optisk kabel som jeg koblet mellom tv og forsterker, og da funket det som bare det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2009 22.08.11 #5 av 5
Postet av: MindWaste
"oddisman" skrev: Lønner seg å lese bruksanvisning av og til.


utrolig nok er det der man finner svar på de fleste ting man ikke får til... :wink:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar