Logo

Hvordan skjule signalkabler (eks HDMI opp til prosjektor)?

Skriv et svar
19.12.2005 12.58.19 #1 av 7
Postet av: TAL
Skal begynne oppussing av hjemmekinorommet og planlegger å skjule alt av kabler i vegger. Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke vanlige 16mm flex-rør til alle høyttalerkabler.

Har også behov for å skjule HDMI-kabel fra DVD til prosjektor, og evt andre signalkabler. Er det noen som har noen gode forslag til hvordan dette best gjøres? Finnes det feks tykkere flexrør eller andre type rør som kan håndtere dette?

Alle forslag tas imot med takk.
:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2005 13.34.27 #2 av 7
Postet av: Bidd@
Har selv synelig kabelkanal, men forstod det slik at du ønsker helt skjut. Var med naboen når han bygde og vi felte inn en kabelkanal som ble dekket med en panel (trepanel i taket) Da kan du gå korteste vei og kansje spare 2-4 meter kabel. Du kan også bruke vanlig 50 mm rør eks. vann/avløp/sentralstøvsuger-rør.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2005 13.41.30 #3 av 7
Postet av: TAL
Sentralstøvsugerrør kan kanskje være en brukbar løsning. Det er jo i prinsippet det samme som et flexrør i veggen.

I utgangspunktet skal alt være skjult. Man kan selvfølgelig trekke kablene direkte i veggen, men da mister man mye fleksibilitet senere, dersom man skal oppgradere til noe nytt og bedre.

Takk for innspillet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2005 13.49.06 #4 av 7
Postet av: Bidd@
Bare hyggelig, du kan også legge løse ledninger men da ville jeg ha lagt ved en trekketråd for senere dra-jobber.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 00.19.18 #5 av 7
Postet av: kid
"Bidda" skrev:Bare hyggelig, du kan også legge løse ledninger men da ville jeg ha lagt ved en trekketråd for senere dra-jobber.


Eventuellt så kan du bruke den gamle kabelen til å trekke ny med. :)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 08.17.27 #6 av 7
Postet av: Bidd@
Hmm....trekker selv ikke ut den gamle før jeg vet om den nye fungerer ;-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2005 14.30.47 #7 av 7
Postet av: baas
Jeg har lagt den i veggen uten noen gjennoføring ( rør ).
Den virker jo bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar