Logo

Hvordan unngå sonesperring på Xbox360?

Skriv et svar
27.02.2008 13.42.37 #1 av 3
Postet av: Homer_Simpson
Heisann!

Ja, jeg er nå en av di som har støtta HDDVD, igrunn bare siden jeg har Xbox360 og fordi HDDVD er sonefri. I minst 6mnd nå har jeg kjøpt filmer ifra utlandet, først nå i helgen fikk jeg en film jeg ikke kunne spille av, "The Host".

Tidligere når jeg har kjøpt kombifilmer, DVD/HDDVD, så har HDDVD'en vært sonefri, men DVD'en sone 1, og ikke kunne avspilles i min Xbox HDDVD spiller =)

Så dette er første gang jeg har kommet over en HDDVD film jeg ikke kan spille av. Jeg får merkelig nok sett trailerene og menyen, men kan ikke gå videre herifra.

Det jeg så lurer på er:
1)Er det mulig å omgå sonesperringa? Min første DVD spiller var slik at om jeg åpna skuffen, slo av spilleren, tasta ditten-datten, så ble den sonefri. Finnes det noen slike muligheter for Xbox sin HDDVD spiller? Eler vet noen om evnt om dette må gjøres fysisk inne i spilleren, feks kutte av, skjøte på et kort (husker en kompis gjorde dette på en av sine DVDspillere)?

2)Slik at jeg ikke kjøper katta i sekken igjen en gang, vet noen om lister på nett over hvilke filmer som er 100% sikkert sonefrie på HDDVD?

Homer

PS
Ja, jeg vet HDDVD er dødt nå, men filma er meget billige på net nå og JA, jeg kommer til å kjøpe meg en Bluray spiller iframtiden =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 19.10.38 #2 av 3
Postet av: Paul
Jeg har personlig ikke hørt om noen region kode HD DVD filmer, kan ikke være noe feil med disken din da?
Hvis det hadde vært feil region skulle du teoretisk ikke fått opp meny eller noe, den skulle ikke startet i det hele tatt!
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 01.50.06 #3 av 3
Postet av: Homer_Simpson
Hei, takk for svar!

Har vært på en før-påske ferie, så har ikke fått sett på AV forumet før nå. En ting jeg glemte var denne beskjeden som dukker opp når man klikker på play i "The Host" HDDVD:

"Can't play this content
Status code:C667000B
"

Noen som vet hva det betyr? Har sent mail til mikromyk, enda ikke fått svar

Homer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar