Logo

Hvordan vet jeg om bildetrøret har gått?

Skriv et svar
18.07.2005 21.37.07 #1 av 7
Postet av: arve28
Har en 6 år gammel Sony KV29K1E. Den ble plutselig svart. Kommer heller ikke lyd. Skrudde opp bak. Sikringen var hel. Den sier klikk når jeg trykker inn power knappen. kommer et lisglimt i 1 sek på denrøde "lampa" som sier at den er på. Men den skal jo lyse hele tiden til jeg får slått på fjernsynet med fjernkontrollen?

Er det bildetrøret eller kan det være noe annet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2005 09.18.36 #2 av 7
Postet av: Mikael
tipper det er den horisontale avbøyningen din som er def, tvn starter ikke fordi poweret føler at det er noe galt lenger inn i tvn.

- det er den horisontale utgangs transistoren som er gåen på tvn din, grunnen til dette er at det er svake loddepunkter på diver trinnet ditt.

hvor gammel er den?

hvor er scart inngangene bak på tvn din? står de horisontalt stilt på høre side? eller vertikalt?

står de vertikalt så kan probleme også være problemer med tunern i tvn!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2005 21.58.54 #3 av 7
Postet av: TomH
Det er nok som Hjemmekinosjef skriver at det nok ikke er bilderøret. Tv'r har et "beskyttelses-system" som gir beskjed til poweret at det skal slå seg av om noe er galt, spess der det har med høyspenningen å gjøre.
Siden lampa lyser bare med en gang og så slukker så er det en klar indikasjon på at den har fått beskjed om å slå av hele greia.

Om det er verdt å reparere det i det hele tatt er en annen sak, da crt tv'r er blitt ganske billige om dagen. Får jo en ny 32" widescreen til 3000,- , enkelte ganger lavere.

Akkurat komponenten som må byttes trenger ikke være dyr, men service koster, og det blir nok fort over 1000 kr for det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 10.14.34 #4 av 7
Postet av: rmartin
sony tv er jo kjent for dårlige loddinger .
så stort sett er det nok å lodde over vakkel på trafoer, plugger osv.

som oftes er det vakkel i linje utgangen. så se ved trafoen om det ikke er dårlige loddinger.
. . Pioneer 508xd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 13.10.46 #5 av 7
Postet av: arve28
Sony TV'n er ca 6 år gammel. Har 2 scart uttak bok og de er vertikala. Sett bakfra er de den litt til høyre for midten disse 2 scart kontaktnene.

Om jeg leverer den inn. Hvor mye kan det komme på å fikse dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 11.02.01 #6 av 7
Postet av: arntos
Ny 28 tommer får du for under 2K. Jeg hadde ikke reparert noe som er 6 år gammelt. Bruk pengene på noe nytt istedet for å reparer gammelt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 14.10.11 #7 av 7
Postet av: Mikael
"arntos" skrev:Ny 28 tommer får du for under 2K. Jeg hadde ikke reparert noe som er 6 år gammelt. Bruk pengene på noe nytt istedet for å reparer gammelt.


NÅ SKAL VI IKKE TA SÅ HARD I DA.......

28" til 2K er vell ikke noe serlig å ha , men men......hadde heller kosta på denna litt kroner.....

serviceavdelingen as i oslo er jo et bra sted å dra......spesialist på alt fra sony....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar