Logo

Hvordan ville du bruke intill kr. 50.000

Skriv et svar
14.02.2009 17.11.18 #1 av 6
Postet av: TottoMartini
Hei.

Jeg skal nå gå til innkjøp av komplett anlegg.

Det som jeg falt først for er Pioneer Kuro 5090 og Pioneer LX 01 med Blu--Ray. Hos min lokale leverandør kommer dette på ca. 50.000.

Har etterpå sett litt på Samsung og LG av TV og Bose med mer på lyd.

Jeg har et krav og det er at det skal være veldig bra inntegrering mellom lyd og bilde og alt skal betjenes med 1 - en - fjerkontroll.

Jeg synes det er en jungel der ute og lurer derfor på hva DU ville brukt pengene til.

MVH

Totto
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 09.38.10 #2 av 6
Postet av: Zleepyme
"TottoMartini" skrev:Hei.

Jeg skal nå gå til innkjøp av komplett anlegg.

Det som jeg falt først for er Pioneer Kuro 5090 og Pioneer LX 01 med Blu--Ray. Hos min lokale leverandør kommer dette på ca. 50.000.

Har etterpå sett litt på Samsung og LG av TV og Bose med mer på lyd.

Jeg har et krav og det er at det skal være veldig bra inntegrering mellom lyd og bilde og alt skal betjenes med 1 - en - fjerkontroll.

Jeg synes det er en jungel der ute og lurer derfor på hva DU ville brukt pengene til.

MVH

Totto



Pioneer tven er den beste tven på markedet selv om den er dyrere en de fleste andre. Å gå for f.eks en LG, så får man kanskje en 5-7 lapper ekstra til å bruke på anlegget.

Mitt anlegg er som følger
Reciver: Yamaha RXV3800 kr 13995
Effektforsterker Vincent SP331 kr 7995
Front Dali Concept 10 kr 11995
Senter: Dali Concept CT kr 1195
Bakhøyttalere Dali 505 kr 4495
Subwoofer Energy EXLSC12B kr 5995
TV LG 50PG6010 kr 12995
_____________________________________
Sum kr 58665
_____________________________________

Så kommer vel kabler å sånt i tilegg. En måte å bruke 50... Vel nærmere 60 000 på, men det finnes mange måter å få et godt hjemmekinoanlegg på.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 12.29.55 #3 av 6
Postet av: Jerome
Det er ikke lett å anbefale et anlegg basert på pris alene. Det finnes folk som bruker flere hundre tusen kr men får ikke det til mens andre bruker mye mindre og få et knall løsning. Det viktigste er matching!

Et par ting du bør tenke på:
1) Har du dedikert rom eller blir i stua di? Hvor stort er rommet ditt?
2) TV eller PJ? Der ser ut som du har bestemt deg for TV men det kan være billigere med PJ hvis du ikke ønsker det beste. Og du får større bilde enn med en TV. Ulempen er at du trenger lerret på veggen og lys kontroll de fleste gangene.
3) Hva slags anlegg hvis du helst ha: musikk og/eller film? 2.0 (stereo), 2.1 (stereo+sub), 5.1 (surround), 7.1, ..., 11.2? (Ikke tenk på pris men bare på hva du vil ha)
4) Hvor store krav har du? Vil du bare ha noe som spiller musikk og hvor du kan se på film eller er du kresen på kvaliteten også?
5) Er du den eneste som skal bestemme eller burde du tenke på hva kona di (samboeren din) ønsker?
6) Høyttalerne: er du opptatt av design, størrelse, etc eller er det viktigste lydkvalitet? Vil du helst ha små bokser som du kan skjule bakk gardiner eller ser du for deg at du kan henge dem på veggen? Også hvor høyt liker du å spiller musikk og/eller se på film?
etc

Dette med 1 fjernkontroll er ikke et problem. Kjør en Harmony 1000 eller one for eks så er du i boks :D
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 13.12.38 #4 av 6
Postet av: TottoMartini
Du spurte om følgende:

1) Har du dedikert rom eller blir i stua di? Hvor stort er rommet ditt?
Det blir stua som skal ha TV og Surroundanlegget. Forholdsvis god plass.
2) TV eller PJ? Der ser ut som du har bestemt deg for TV men det kan være billigere med PJ hvis du ikke ønsker det beste. Og du får større bilde enn med en TV. Ulempen er at du trenger lerret på veggen og lys kontroll de fleste gangene.
Det blir TV. Hvor fornøyd er du med din LG?
3) Hva slags anlegg hvis du helst ha: musikk og/eller film? 2.0 (stereo), 2.1 (stereo+sub), 5.1 (surround), 7.1, ..., 11.2? (Ikke tenk på pris men bare på hva du vil ha)
Det blir nok 5.1 (Surrond)
4) Hvor store krav har du? Vil du bare ha noe som spiller musikk og hvor du kan se på film eller er du kresen på kvaliteten også?
Ønsker meg god lyd til film og musikk DVD. Både jeg og kona liker å spille høyt innimellom. Bilde vet jeg for lite om men vant penger på hest og går for det som er BRA.
5) Er du den eneste som skal bestemme eller burde du tenke på hva kona di (samboeren din) ønsker?
Jeg bestemmer men tar selvfølgelig hensyn til kona. Hun er IKKE opptatt av TV kvalitet men vil at det skal se fint ut og VÆRE ENKELT Å BETJENE.
6) Høyttalerne: er du opptatt av design, størrelse, etc eller er det viktigste lydkvalitet? Vil du helst ha små bokser som du kan skjule bakk gardiner eller ser du for deg at du kan henge dem på veggen? Også hvor høyt liker du å spiller musikk og/eller se på film?
Har ikke ønske om STORE høytalere da vi har hatt det nå og et av argmentene for nytt annlegg er nettopp utseende, kvalietet, lyd og enkelthet etc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 14.57.24 #5 av 6
Postet av: Torja
Hvis du liker trøkk og morro i hjemmekinoen og på musikk dvd så er det anbefalt en god og ok priset Subwoofer fra enten XTZ eller SVS. Størst mulig senterkanal(svært mye av lyden går hit på film), og en nyere receiver med alle nye lydformater innebygd. Den behøver ikke være den største og sterkeste, men mange HDMI kontaker inn er en fordel. Hvis du ikke vil ha store og strømkrevende høytalere så gir du de basstunge frekvensene til Subbwooferen uansett.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 19.00.37 #6 av 6
Postet av: Jerome
For å være helt ærlig så synes jeg ikke at det er lurt å kjøpe den Pioneer LX 01som du hadde tenkt på.

Grunnene er at det blir enklere for deg å oppgradere/bytte seinere og du kan få et mer fleksibel system som er like bra for 25k.

Hvis du skal ha noen små høyttaler så finnes det flere gode satellitt løsninger:
1) Focal Dome (http://www.hifihuset.no/accounts/433095/File/Importfiler/19891.pdf)
2) Gallo Nucleus Micro (http://www.norskaudioteknikk.no/gallo-satelitt.htm)
Hifi Klubben selger mange små også (http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/smaastativ/).

Subwoofer: som nevnt før gir XTZ eller SVS bra ytelse for pengene:
XTZ: http://www.surround.no/subcategory/6972/8435.html
SVS: http://www.lsound.no

Så kan du for eks kjøpe en Sony S350/S550 BD spiller. Billige og har fått bra kritikk overalt.

Da mangler du en receiver: Yamaha, Pioneer, Denon, Sony, etc. Det beste er å se på hvor mye penger du vil bruke så leser du rundt på forumet. Hjemmekino bladet hadde også en test med rimelige receiver forrige måned hvis jeg husker riktig.

Hva synes du?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar