Logo

Hvorfor jeg prøver å unngå orginalfilmer fra Scanbox!

Skriv et svar
20.07.2007 18.25.04 #1 av 14
Postet av: Woff
Brev til Scanbox (info@scanbox.com)

Hei dere!

Finnes det ingen hos dere som kontrollerer sluttproduktet, salgsdvd’ene som dere produserer?
De siste filmene jeg har vært så dum å kjøpe med Scanbox-logoen har vært helt elendige!
Volumnivå på reklamen som autostarter er satt idiotisk høyt sammenlignet med alt annet som er på markedet… (JA, jeg vet hva jeg snakker om! )
Og det finnes ikke mange andre dvdprousenter som er så pengegriske at de dytter på sluttbruker uønsket reklame på plater til full pris!
OG DERE LURER PÅ HVORFOR PIRATKOPIMARKEDET ER SÅ STORT? Og kanskje på hvorfor Scanbox selger så lite som de gjør?
Jeg bestiller heller filmene fra utlandet da de er RIMELIGERE og UTEN reklamefjaset dere legger på!
Mye bedre med piratkopier som de har SLETTET sølet dere legger på, så trist dette egentlig er!

Kopi er å finne på forumet : http://forum.hjemmekino.no/

Mvh
Woff
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 19.20.31 #2 av 14
Postet av: Rune
Gir de ut filmer enda? De har holdt på slik i 10 år nå :-)

Men seriøst, så har de heldigvis ikke ansvaret for så mange filmer på markedet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 19.29.04 #3 av 14
Postet av: Woff
Hei!
Vet hva de holder på med ja! Har i min dvd samling (2195 orginalfilmer pr dato..) beklagligvis noen fra Scanbox... De er IKKE populære her hos meg, så hvis Scanbox har fått rettighetene til en god film her i det kalde nord, kjøper jeg heller tittelen på nett fra det store utland!
Håper på at noen tar litt affære hos de snart!
:twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 20.01.10 #4 av 14
Postet av: Msport
Når noen ser på dette som et problem. Det morsomme med denne tråden er at folk egentlig bryr seg om slikt. Trodde ikke det var mulig å bli så irritert av en bagatell som dette!

Har forresten ikke stemt - finner ikke noe passende alternativ. Smil og vær glad - man støter på større problemer enn dette her i livet. Og da er det strengt tatt ikke noe spesielt å henge seg opp i synes jeg.....

Ha en fortsatt flott sommer!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 20.15.36 #5 av 14
Postet av: Woff
Det er jo enkelte som kaster bort VERDIFULL tid på å lese masse tullete innlegg også skjønner jeg! Problemet med å få sprengt et høytalerellement med "normale" lydinnstillinger er sikkert bare aktuelt for folk som har et anlegg av verdi...... Og det finnes tydligvis pesoner som faktisk BETALER for reklame....... Finnes idioter som går rundt og smiler og er glade! Finnes også folk som smiler til steining av personer som har gjort den store brøleren å bli glad i en annen!
Men det finnes heldigvis personer som PRØVER å ha en holdning til litt av hvert! Hvorfor du i det heletatt gadd å skrive et svar er jo utrolig godt gjort! Skjønte du ikke det jeg spurte om eller elsker du bare å kverulere?
Neste gang bør du kanskje bare klikke på noe annet? :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 20.19.18 #6 av 14
Postet av: Woff
SHIT!
Nå gikk jeg i fella! Du jobber selvsagt som sommerhjelp i retur / klageavdelingen i Scanbox!
Ta det med ro! De er så lite oppegående at innlegget ditt IKKE medfører noe lønnsendring! :D
Ha en koselig helg! Betal gjerne en hundrings for å se litt reklame for potetgull.... Det har du SIKKERT tid til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 09.06.11 #7 av 14
Postet av: boly
Har også vært uheldig med et par film kjøp fra denne leverandøren. En ting er alt reklamesølet, dårlige menyer og lattelig høyt volum på all driten, men det aller værste er at det ikke går og skru av under-tekst på filmene. Dette er så inni H...... irriterende. Kjøper heldivis stort sett alle filmer fra utlandet heldigvis..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 12.06.46 #8 av 14
Postet av: Msport
"Woff" skrev:Det er jo enkelte som kaster bort VERDIFULL tid på å lese masse tullete innlegg også skjønner jeg! Problemet med å få sprengt et høytalerellement med "normale" lydinnstillinger er sikkert bare aktuelt for folk som har et anlegg av verdi...... Og det finnes tydligvis pesoner som faktisk BETALER for reklame....... Finnes idioter som går rundt og smiler og er glade! Finnes også folk som smiler til steining av personer som har gjort den store brøleren å bli glad i en annen!
Men det finnes heldigvis personer som PRØVER å ha en holdning til litt av hvert! Hvorfor du i det heletatt gadd å skrive et svar er jo utrolig godt gjort! Skjønte du ikke det jeg spurte om eller elsker du bare å kverulere?
Neste gang bør du kanskje bare klikke på noe annet? :lol:


Styrer tiden min meget godt selv. Jeg ler IKKE av at folk blir steinet for sin kjærlighet - kan ikke skjønne helt hvorfor du drar dette inn i diskusjonen. Det at du trakk dette inn gjør bare utspillene dine usaklig. Bare så du vet det, fordømmer jeg den slags straff og signerte for en tid tilbake på et opprop (tror det var Amnesty som stod bak, men det er av liten betydning) mot steiningen. Det er sak man kan gruble over og engasjere seg i, men reklame på en kjøpe-dvd er neppe noe år bry seg om. Og skal man bry seg om det, lønner det seg å holde seg saklig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 12.11.33 #9 av 14
Postet av: Msport
"Woff" skrev:SHIT!
Nå gikk jeg i fella! Du jobber selvsagt som sommerhjelp i retur / klageavdelingen i Scanbox!
Ta det med ro! De er så lite oppegående at innlegget ditt IKKE medfører noe lønnsendring! :D
Ha en koselig helg! Betal gjerne en hundrings for å se litt reklame for potetgull.... Det har du SIKKERT tid til!


Jeg jobber ikke i Scanbox. Er revisor.

Betaler for filmene mine gjør jeg, om det er reklame på dem bryr meg svært lite.

Ha en fin helg du også :D

PS: om en representant for Scanbox skulle komme til lese denne tråden, tar dem neppe henvendelsen din seriøst. Til det er du alt for usakelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 12.35.46 #10 av 14
Postet av: Woff
Hei! :D
Gøy å se at så mange har vært innom og lest innlegget! Synd at ikke fler av dere har trykket på avstemmingen, men jeg har vel kanskje ikke gitt nok alternativer? :lol: Det finnes tydligvis fler som sukker litt oppgitt over Scanbox her, så en stemme eller to kan jo være på sin plass? Det KAN jo hende at firmaet er så oppegående at de leser kritikk på et så bra og stort forum som dette!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 13.03.50 #11 av 14
Postet av: Amadesus
Synes at reklame på dvd kanskje kan være litt irriterende, MEN samtidig når man går på kino er jo egentlig reklamen en del av opplevelsen. OG nettopp pga. piratkopiering så må jo filmdistributørene tjene inn pengene sine med nettopp reklame inntekter når de ikke får solgt så mange. Dessuten er man jo sikret god kvalitet (som regel) når man kjøper en original film og i tillegg får man et fint cover å ha i hyllen med filmsamlingen.
Personlig så er jeg for dårlig i engelsk til at jeg gidder å kjøpe importfilmer uten tekst, da mange filmer har så rask dialog og lavt lydnivå i actionsekvenser at jeg ikke klarer å få med meg hva de sier. Men dette er jo som sagt min personlige mening.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 13.36.00 #12 av 14
Postet av: Woff
:o Ja det er LITT irriterende med reklame som du MÅ se på / spole over. Det kunne vært PRØVD å legge reklamen sammen med film-trailere eller i egen katalog? Det rare er jo at det er veldig FÅ selskaper som må legge inn reklame på sine salgsdvd'er? Er Scanbox så lite et firma at de ikke klarer å utgi en plastplate i et plastcover (til en produksjonskostnad på 10 kr.. ) og til en utsalgspris på 150-200 kr uten at de må ha reklameinntekter i tillegg? De aller fleste andre selskapene klarer dette helt fint uten at det går på bekostning av god kvalitet! Det ser faktisk ut til at Scanbox leverer betydlig dårligere kvalitet MED reklame.. :D
Når du går på kino har du også et valg om du vil se reklame eller ikke... Hvis du møter opp en time før filmen så er det vel ikke til å unngå, men hvis du møter opp noen få minutter før filmen begynner, slipper du å kose deg med all reklamen... :oops: Er ikke alle som synes det er så stor opplevelse med reklame!
Jeg for min del har INGEN piratkopierte filmer, har KUN orginalplater (2200 stk.. :twisted: ) hvorav mange er kjøpt i utlandet (Forøvrig MED norsk tekst! Det er som regel samme plate som du kjøper i norge! Ta og sjekk noen av platene dine, silketrykket på plata er nok ikke et heilnorsk :!: produkt, selv om coveret kanskje er det!)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 13.50.32 #13 av 14
Postet av: Amadesus
Produksjonskostnadene er vel bare en bitteliten del av totalkostnadene for filmdistributørene. Den største kostnaden er vel rettighetskostnadene. Som beløper seg på millioner av kroner for store filmer (vil jeg anta), i tillegg til distribusjonskostnader, markedsføringskostnader osv. Så disse distributørene har ikke en fortjeneste på rundt 140 kroner filmen som du nesten påstår her (hvis jeg tolker deg rett). Personlig synes jeg det er dumt med dem som kommer på kino rett før den starter og rett etter starten av filmen, da alle vi andre har satt oss godt til rette og kommet inni i den rette steminingen. Du har sikkert helt rett i at filmer man kjøper fra andre land kan ha norsk tekst så det byr sikkkert ikke på noen problemer, og jeg har heller ikke beskyldt deg for å ha noen piratfilmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2007 14.06.22 #14 av 14
Postet av: Woff
:twisted: Du tolker meg nok litt feil ja! Er selvsagt klar over de fleste kostnadene i forbindelse med utgivelser.
Men du kan jo prøve å tenke på hva jeg spør om? Hvorfor skal vi betale for reklame hos en leverandør og ikke hos alle de andre?
Og jeg er helt enig med deg i kino-oppførselen! Men det var bare for å svare på alternativene! (Har vært en ivrig kinokunde siden 1970...!)
:idea:
Tok det ikke som noen beskyldning heller! Er nok bare LITT stolt av å ha så mange orginalfilmer UTEN å ha lastet ned noe som helst fra nett, noe jeg mener er en forbrytelse mot oss alle som liker gode kvalitetsfilmer! 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar