Logo

Høyde på lerret

Skriv et svar
17.01.2014 09.43.07 #1 av 3
Postet av: malinkb
Hvor høyt bør lerretet maks monteres?

Jeg ser etter mediabenker til å ha under lerretet. Jeg finner ikke noen som er under 45cm høye + at senter-høyttaler kommer på toppen av det igjen. Kan det bli for høyt? Jeg har brukt tape på veggen for å få et inntrykk av hvordan det vil bli, og det virker litt høyt for min del i alle fall.
Jeg har prøvd å finne mediabenker som er lavere, men disse er gjerne åpne, uten glass og eller tre foran, samt at de ofte er usymetriske.

om noen vet om noen, så er jeg interessert i å sjekke de ut. Bredden bør ikke overstige 2 meter.

Her er den benken jeg har vurdert, men som muligens er noe for høy

http://www.trademax.no/mobler/mediamobeler/base-mediabenk-200-svart-higloss-p10793

- Malin :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2014 17.38.29 #2 av 3
Postet av: Rune
Det avhenger litt av sittestilling, men når jeg først satt opp lerretet så plasserte det jeg slik at det ble ca 75cm over gulvet når man målte fra nerdkanten på selve bildet. Men jeg merket relativt fort at det var ubehagelig høyt. Bli slitten å hele tiden titte opp. Trakk det ned så langt det var mulig grunnet senter (66cm) og da ble det en del bedre, men hadde jeg hatt mulighet ville jeg kanskje trukket det 5 cm til.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2014 12.39.00 #3 av 3
Postet av: Torja
Høyden fra gulv her til nedre kant av lerret er ca 73-74 cm. Men jeg bruker recliner og legger meg godt bakover. Da er det ikke det minste slitsomt å se litt oppover. Har gjerne en pute under hodet. Å ha lerretet ned mot gulvet er bare for dem som vil sitte rett opp og ned. Jeg foretrekker litt mer behagelig tilbakelent.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar