Logo

høytalere, hvilke skal jeg kjøpe?

Skriv et svar
02.01.2007 02.36.52 #1 av 7
Postet av: ghad
hei alle sammen, jeg var idag hos en kompis og han hadde syyyke høytalere xD, jeg skjønte med en gang at jeg ville ha høytalere med masse BASS selv.

jeg er nå på utkikk etter et par høytalere med masse trøkk som kan spille detaljert på høy lyd. skal ha de til fester og til basing på gutterommet. har hørt at Cerwin Vega har knall bra bass og masse trøkk, hadde tenkt med CW cls12 isåfall. er det noen andre merker\modeller med kriteriene over?

og det mest avanserte spørsmålet, forsterkere, hva trenger jeg, hvor mange, hvor dyre osv.

takk for all hjelp! jeg har ikke peiling på noe hifi xD :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 03.58.43 #2 av 7
Postet av: boly
Skal du ha noe rimelig hadde jeg gått for denne komboen:

Forsterker XTZ Class A100 D pris 5290,-
Høytaler CERWIN-VEGA VE-12F pris 3996,-
Cd spiller CAMBRIDGE Azur 340C 1998,-

Du finner ikke forsterker som leverer like mye effekt til den prisen, med på kjøpet får du også en som virkelig kan levere skikkelig kvalitet.
Den har også mulighet for og koble til sub hvis det skulle behøves :shock:

Personlig hadde jeg valgt overnevnte høytaler da jeg synes cls12 både ser ut og høres ut som en pa høytaler. Men det er det jeg mener...

Cambridge leverer meget gode cd spillere, tror denne skal holde lenge.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 23.59.22 #3 av 7
Postet av: ghad
hva er forskjellen på cls12 og VE12? ser den er billigere men aner ikke hva forskjellen er...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 01.48.06 #4 av 7
Postet av: Zleepyme
"ghad" skrev:hei alle sammen, jeg var idag hos en kompis og han hadde syyyke høytalere xD, jeg skjønte med en gang at jeg ville ha høytalere med masse BASS selv.

jeg er nå på utkikk etter et par høytalere med masse trøkk som kan spille detaljert på høy lyd. skal ha de til fester og til basing på gutterommet. har hørt at Cerwin Vega har knall bra bass og masse trøkk, hadde tenkt med CW cls12 isåfall. er det noen andre merker\modeller med kriteriene over?

og det mest avanserte spørsmålet, forsterkere, hva trenger jeg, hvor mange, hvor dyre osv.

takk for all hjelp! jeg har ikke peiling på noe hifi xD :roll:


CV høyttalere leverer masse bass, og til pris som kan danke ut de fleste merker på value for the money :wink:

Men de har etter min mening ikke de beste lydmessige egenskaper. spesielt ikke på "kosenivå" Man kan ikke spille tordnende høyt hele tiden :lol:

Her er mitt forslag til høyttaler som kobinerer dette: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... sebaer.htm

Du finner nok rimeligere høyttalere som har mere bass fra CV, men disse leverer også mye bass. Kan hende de krever litt mer pulver hvis du skal spille virkelig høyt
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 11.21.53 #5 av 7
Postet av: boly
"ghad" skrev:hva er forskjellen på cls12 og VE12? ser den er billigere men aner ikke hva forskjellen er...


Lyden, utseende og elementer.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 11.28.29 #6 av 7
Postet av: Soundispower
jeg har et søskenbarn som har hatt noen infinity høyttalere i snart 5-6 år..de er gode som gull og han har kjøpt mindre no pga unge osv..
de er 15" hovedelement og slikt..akkurat som på CV...
de går ganske billig trur jeg...
interessert? så kan jeg legge ut et bilde etterhvert¨'
edit:

trur de er slike som det tredje bildet på linken under:

http://images.google.no/images?svnum=10&hl=no&lr=&q=infinity+%2Bspeakers&btnG=S%C3%B8k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 11.35.32 #7 av 7
Postet av: petre2006
Kan gå god for Infinity, spiller friskt og har en 'glad lyd'. Infinity er etter min mening mye det samme som KEF i opplevelse, enten hater du lyden eller så elsker du den. Har en Infinity Reference som center, helt topp.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar