Logo

Høytalere kasser?

Skriv et svar
14.01.2004 23.18.07 #1 av 2
Postet av: primuz
En nybegynner som er litt frustrert.

Har tenk å lage meg et par høytalere selv, noen sier at materialet skal være så dødt som mulig slik som mdf plater. Men liksom kan materialet være med på å farge lyden, tenk på en ståbass, der er jo kassa en forsterker for å sette det på spissen farger jo den lyden i stor grad? Kan man bruke spon å kle med gips inni? Gips er jo dødt, men har aldri hørt noen som bruker det. Jaja det er jo lov å fundere litt, kanskje noen med mere erfaring kan komme med noen råd, kan jo ikke støpe meg et par i sement...."ironi"

Hilsen K.A
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 23.18.38 #2 av 2
Postet av: Toffy
Det å støpe i sement blir faktisk bra, om du tetter kassa inni. Men ett helvete å plasere.


Ønsker du å bruke spon, kledd med gipsplayter innvendig. vil du få en bedre kasse en regn MDF.
Men det blir kanskje vansklig å få til?? Om du ikke er en ok snekker, eller erfaring med slikt.

Jeg bygger monitor høyttalere og selger dette. Som en hobby, så litt erfaring sitter jeg da med.

Jeg bruker MDF, og epoksy/glassfiber innvendig. Eller rett og slett Etafoam (liggeunderlag polstring)

Men foretrekker Epoksy lim/lakk og hard understells behandlig for bil. og ca 2cm myk polstring i bakvegg (vatt)

Jeg bruker Simulerings prog, for tuning av kasse og refleks rør. (avsteming)

T....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar