Logo

Ikke lyd fra HTPC!

Skriv et svar
16.11.2005 12.02.29 #1 av 10
Postet av: FallenA
Hei der ! Jeg har drevet en god del med hjemmekinonå, og driver nå å eksperimenterer med en HTPC.
Bildet blir knakende godt ved hjelp av DVI-->DVI til Projektor, og programmet Zoom Player.
Eneste problemet er at samme hva jeg gjør av innstillinger så får jeg ikke lyd!

Lydkort = Audegy Z2 (eller noe slikt (er på jobben eg var ikke sikker på betegnelse)
Jeg har koblet SPDIF coax til min Yamaha reciever.
Zoomplayer og alle andre lydinnstillinger er satt til Digital out - SPDIF!

Fremdeles er det ingen lyd! HJELP :cry:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 15.40.35 #2 av 10
Postet av: larax
Jeg hadde samme lydkortet som deg på forrige HTPC'N min og jeg måtte gå inn i oppsettet på lydkortet og aktivere SPDIF der. Da funka det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 23.27.36 #3 av 10
Postet av: kid
"larax" skrev:Jeg hadde samme lydkortet som deg på forrige HTPC'N min og jeg måtte gå inn i oppsettet på lydkortet og aktivere SPDIF der. Da funka det.


Han har helt riktig, denne må aktiveres. Mener det skal være et ikon(tray) nede på startlinjen til høyre for oppsett?
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 07.54.57 #4 av 10
Postet av: FallenA
Kan ikke finne denne funksjonen ! Noen som kan forklare "Step by step" ?

Please :oops:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 09.25.50 #5 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Nå har jeg ikke et slikt kort, men har hovedkortet ditt SPDIF utgang? I såfall kan du bruke denne da du skal sende lydsportet direkte til forsterker uten noen konverteringer. SPDIF er jo digitalt og om man har et kort som er integrert eller som koster 2k så er lydkvaliteten den samme.

Når andre sier at du må gå inn på innstillingene på kortet ville jeg tippe på enhetsbehandling eller programpakken til Creative på startmenyen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 10.00.35 #6 av 10
Postet av: FallenA
"Bøgge Bakken" skrev:Nå har jeg ikke et slikt kort, men har hovedkortet ditt SPDIF utgang? I såfall kan du bruke denne da du skal sende lydsportet direkte til forsterker uten noen konverteringer. SPDIF er jo digitalt og om man har et kort som er integrert eller som koster 2k så er lydkvaliteten den samme.

Når andre sier at du må gå inn på innstillingene på kortet ville jeg tippe på enhetsbehandling eller programpakken til Creative på startmenyen.


Hvordan gjør jeg det da ? :oops:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 10.21.41 #7 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Hva heter hovedkortet du har? Har man litt dyrere hovedkort så pleier SPDIF å være med. Enten sammen med de andre I/O kontaktene eller på en brakett. Det er litt varierende om det er coax eller optisk, noen ganger for man begge deler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 11.11.27 #8 av 10
Postet av: FallenA
"Bøgge Bakken" skrev:Hva heter hovedkortet du har? Har man litt dyrere hovedkort så pleier SPDIF å være med. Enten sammen med de andre I/O kontaktene eller på en brakett. Det er litt varierende om det er coax eller optisk, noen ganger for man begge deler.


Husker ikke navnet, men det har SPDIF / Coax!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 11.33.07 #9 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
OK. Da skal det bare være å aktiverte dette kortet, installere drivere i XP og si at zoomplayer skal bruke SPDIF på det integrerte kortet. Kan kanskje lønne seg å deaktivere/ta ut Creative kortet for å ungå problemer med lydinnstillinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 08.21.48 #10 av 10
Postet av: Heimdal
hadde samme prob med zoomplayer du må gå inn på advanced i setup og velge 7.1 på windvd output external er en bug i spilleren som gjør at den ikke spiller lyd fra spdif valget der.. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar