Logo

iMac som mediacenter

Skriv et svar
10.06.2006 15.52.49 #1 av 3
Postet av: SatKid
I en annen tråd ber jeg om anbefaling på plasma/LCD tv. Jeg har videre lurt på å kjøpe meg en iMac20 med Intel DualCore. Denne kunne jeg tenkt meg å i tillegg til vanlig bruk, bruke som mediacenter. Noen som har erfaring med det?

Når dette evt. kommer opp skal jeg spare litt for så å kjøpe nytt surround anlegg. Noen tips om greit system jeg kan få for rundt 10.000,-?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2006 18.42.34 #2 av 3
Postet av: boly
Ta en titt på SVS sitt høytaler system, meget gode tester.


http://www.lsound.no/index.php?side=webshop&group=602&subgroup=417
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 09.34.43 #3 av 3
Postet av: lien
Har ikke selv testet, men det er vel ingen grunn til at det ikke skal funke fint med iMac som HTPC. Bruker DVI-port på TVen. Hovedproblemet er vel at den ikke har muligheter for utbygging med kort og sånt. Dermed må du ha alle tillegg eksternt. Det er vel også muligens kjipt at du må kjøre forskjellige program til alt mulig.

Med Frontrow kan du styre din musikk, dvd-avspilling, digitalbildevisning og filmer avspillbare med quicktime. Det skulle vel inkludere divx med rett codec?

Med Eye TV fra Elgato kan du se TV via macen, ta opp osv.

Med VLC blir dvd-spilleren "sonefri" og den spiller jo av alt av video man skulle komme over omtrent.

Bruker selv en Powerbook til å se på diverse podcasts på tven, funker som bare det. 8)
Hugoson HU3012, Denon AVR-1802, 2xWharfedale 306, NAD T-524, Pioneer CLD-950, SNES
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar