Logo

In wall høyttalere

Skriv et svar
07.11.2004 17.10.21 #1 av 8
Postet av: mariusm
Jeg har hørt att inwall høyttalere ikke gir like god lyd som vanlige høyttalere. er det sant, og i tilfelle, på hvilken måte?

Bare lurer...
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2004 17.21.04 #2 av 8
Postet av: teknikeren
trøbbla litt her.... :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2004 17.21.29 #3 av 8
Postet av: teknikeren
"teknikeren" skrev:Vil tro at man kan med rett utstyr og høyttalere skape forbausende gode in wal høyttalere, se bare på B&W sin løsning link med disse høyttalerene. Det finnes mange andre løsninger også.
Hvordan det lyder er vel som med alle andre løsninger, instillinger og hvordan man lager "kassen" som høyttaleren står i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2004 18.49.26 #4 av 8
Postet av: mariusm
men vil for eksempel Signature 8NT gi like God som den "vanlige" høyttaleren Signature 800?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2004 22.51.36 #5 av 8
Postet av: teknikeren
Det er vel opptil hver enkelt å finne ut av, ingen hører likens, kanskje en hi-fi klubben butikk der du bor har slike satt opp?.

Det blir jo meget pent og ganske diskre med slike høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2004 22.30.07 #6 av 8
Postet av: eivindr
Hvordan er det prismessig med inwall, betaler man mer eller mindre for samme kvalitet med inwall i forhold til vanlig kasser ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2004 23.06.19 #7 av 8
Postet av: teknikeren
Vil tro du betaler mere for mindre lyd, dette pga at man ikke kjøper "høyttalere" men elementer til høyttaler til samme pris som høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2004 01.33.55 #8 av 8
Postet av: Alas
"mariusm" skrev:men vil for eksempel Signature 8NT gi like God som den "vanlige" høyttaleren Signature 800?


Nei det vil den ikke, både fordi det prismessig ligger et hav mellom dem. Den in-wall løsningen koster ca 35000,- mens en Sig 800 koster 200 000,-
En vanlig Nautilus 800 koster 150 000,- De kronene i forskjell er ikke bare gått i kabinetter tror jeg. De mest nærliggende å sammenligne med ville vel være Nautilus 803-804. Og da kan det hende den in-wall løsningen har noe for seg. Men i mitt hode er det mye som taler mot den løsningen, man låser jo seg ganske mye med tanke på framtidige omorganiseringer i hjemmet ( tv'n, stereo'n MÅ stå på ett sted), hva gjør man når man flytter? Tar dem med seg og lager et fint stort hull til de neste beboerne, eller lar høyttalere til 35000,- står igjen? Det er spørsmål som jeg hadde stilt meg selv før jeg hadde gått igang med noe sånt. Og i alle tilfeller ville ha hørt hvordan det låt. Har man først satt dem inn er de der, man kan ikke flytte litt og finne andre posijoner for dem og masse annet.

Men pent er det :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar