Logo

Info til de som ønsker lydløs XBOX

Skriv et svar
04.05.2005 07.51.06 #1 av 13
Postet av: arntos
Hei!

I går bytta jeg vifte på min xbox til vifte med varekode [u]302073[/u] fra datakjeden. Etter montering som forøvrig innebar en del kutting av plastikk på vifta og holderen til harddisken, måtte jeg åpne xboxen bare for å sjekke at vifta gikk. Det var umulig å høre at den gikk når dekslet var på. Har ikke testet den under spilling enda, ( champions league) men regner med at den skal klare å holde temperaturen nede.

Anbefales på det sterkeste
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2005 08.01.21 #2 av 13
Postet av: sax
[/url'ene dine virker ikke :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2005 08.21.34 #3 av 13
Postet av: arntos
Riktig varekode lagt inn, [u]302073[/u]. Søk på datakjeden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2005 08.36.51 #4 av 13
Postet av: Bjarte
Godt tips. Kunne selv tenkt meg å prøvd dette. Bruker mest min maskin til mediaavspilling og derfor enda viktigere at den er stille.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2005 10.18.30 #5 av 13
Postet av: antiloop
Hvilken cpu temp og systemtemp hadde du før og etter bytte?
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 11.29.10 #6 av 13
Postet av: arntos
Nå ligger HD temperatur på ca 50 grader. Har nesten ikke brukt boxen siden jeg bytta vifta. Kan komme tilbake med nye tall når jeg får brukt den litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2005 16.30.03 #7 av 13
Postet av: KjE
arntos: Noen oppdateringer eller har 'boxen smeltet? :)

Snakket seneste med en venn idag, om å gjøre dette.

Har nok en PAPST-vifte i PCen jeg kan unvære. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2005 19.46.16 #8 av 13
Postet av: arntos
Boxen fungerer nå utmerket. Hadde problemer med at den gikk varm men det var antageligvis fordi jeg hadde kutter for mye av harddisk holderen slik at varmen derfra kom ned til resten av elektronikken. Etter at jeg tettet det har det ikke vært noen problemer. Viften er nå satt til 50% både i dash og mediaplayer og det jævla bråket som var tidligere er borte :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2005 15.03.52 #9 av 13
Postet av: KjE
Flott at det fungerte.

Men si meg; var det vanskelig? Du gidder ikke lage en liten guide vel? :oops:
Leste èn på Xbox-Scene, men skjønte ikke så mye.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2005 13.42.31 #10 av 13
Postet av: arntos
Skal se hva jeg får til, kan åpne boksen og ta et bilde eller to. Det skulle kanskje beskrive det meste. Men vanskelig, nei det var det ikke.

Kort sagt,

åpne de 6 skruene i bunn. Snu boksen rette veien og løft av dekslet. Løsne de skruene som fester hardisk rammen, ta av strøm og ide kabel til hardisken og løft disk med ramme ut. Viften er nå festet med 2 klips på undersiden. Disse gikk i stykker når jeg bytta vifte men de ikke brukt alikevel. Ta ut den gamle vifta. Nå ser man fort at den vifta jeg satt inn er for stor, dvs at både vifte og harddisk ramme må modifiseres. Ta ganske enkelt en tang og klipp bort platsikk til vifta får plass. Bilder kommer når jeg får tid.

Gjør man noe galt slik at vifta ikke går eller at boxen ikke får kjøling nok, slutter den å reagere og lampen i front begynner å blinke orange....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 23.29.50 #11 av 13
Postet av: henke35
Bråker 360`en like mye hele tiden?
Ville tro at den brukte mindre prosessorkraft, og således mindre behov for kjøling, når den brukes til annet enn spill, feks som streamer eller dvd-spiller.

Noen som kan svare?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 12.19.39 #12 av 13
Postet av: Bianchi-Vassleitet
"henke35" skrev:Bråker 360`en like mye hele tiden?
Ville tro at den brukte mindre prosessorkraft, og således mindre behov for kjøling, når den brukes til annet enn spill, feks som streamer eller dvd-spiller.

Noen som kan svare?

Den bråker mindre under film osv. Men når du skal begynne å spille begynner h****e... Fint at det er funnet en løsning på dette problemet!
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2005 17.58.23 #13 av 13
Postet av: Ken
På 360 så er det jo DVD spilleren som virkelig bråker når man spiller. Med en gang man stopper spillet så går den med mindre støy enn PS2. Så et viftebytte kommer ikke jeg til å vurdere en gang, men derimot, om noen kan skaffe en software upgrade som kjører ned hastigheten på DVD'en når den ikke overfører data - det vil jeg virkelig vurdere!
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar