Logo

Ingen peiling på plasma

Skriv et svar
02.09.2005 08.41.56 #1 av 7
Postet av: Roy
Hei. :)
Vet dere sikkert blir lei av alle spørsmål om hva og hvordan osv., men jeg har null peil på dette her. Skal ha med en flat tv 42". Kan få en Pioneer Plasma. PDP- 435HDE som får enormmt bra omtale i lyd og bilde for 28000 kr. , men har blitt anbefalt en Panasonic TH-42PV500 av en på forumet her. Koster ca 32000 kr her i Porsgrunn. Og det er myyye peeeenger.
Nå lurer jeg på om det er mulig å få kjøpt en plasma som er HD klar til 20 - 25000 kr som er min smertegrense når det gjelder TV.
mvh
Roy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 14.01.50 #2 av 7
Postet av: 9kki
Hei.
To bra skjermer du nevner her.
Pioneer skjermen er om jeg ikke tar helt feil en modell som det kommer i oppgradert versjon utover høsten, mens panasonics er en ny modell fra i sommer.

Dersom HD tv er viktig for deg tror jeg du må regne med fra 25k og opover for å få en bra skjerm (Vet at LG PX12 selges for 25k)

Det er mange meninger om hvorvidt hdtv har noe for seg eller ikke i disse dager, all den tid det nesten ikke finnes hd matriell å se på.
Har med selvsyn sett sammenlikning av Panasonics PV500(hdtv) og pa50(lavoppløst) med hd signaler og så ikke forskjell på bildekvaliteten.

Tror du gjør lurt i å titte litt rundt i forumet her og danne deg en mening om hva som er viktig for deg og ditt valg av tv.

Lykke til
02.09.2005 15.06.12 #3 av 7
Postet av: Knut
"Roy" skrev:Hei. :)
Vet dere sikkert blir lei av alle spørsmål om hva og hvordan osv., men jeg har null peil på dette her. Skal ha med en flat tv 42". Kan få en Pioneer Plasma. PDP- 435HDE som får enormmt bra omtale i lyd og bilde for 28000 kr. , men har blitt anbefalt en Panasonic TH-42PV500 av en på forumet her. Koster ca 32000 kr her i Porsgrunn. Og det er myyye peeeenger.
Nå lurer jeg på om det er mulig å få kjøpt en plasma som er HD klar til 20 - 25000 kr som er min smertegrense når det gjelder TV.
mvh
Roy

Du er så nærme de virkelig fete skjermene med 25.000, men dog så fjernt hvis du ikke er villig til å strekke deg den siste biten opp til f.eks det en PV500 koster. Les den offisielle tråden til PV500-serien her på forumet, og du vil se folk som har klart å få det ned i ca. 30.000 kr.

Men du får jo denne 42" fra QPvision til 25.000 kr http://www.deal.no/produkt.cfm?id=68182
Knut
03.09.2005 05.51.58 #4 av 7
Hei.
Takker for svar.
Jeg vet selfølgelig at hvis jeg " strekker " meg til 35k++ så har jeg kremen, men det er bare det at jeg ikke har så mye, så jeg må finne det beste i prisklassen under.
Har nå lest og lest og det ser ut som om 42PA50 kan være ett godt valg.
He he hvis ikke Panasonic har kjøpt forumet da. :D:D:D:D ;)
Skal ta en tur på elkjøp til mandag så får vi se.
Takk igjen.
mvh
Roy
03.09.2005 16.55.42 #5 av 7
Heisann
Klarte ikke og vent så jeg gikk på elkjøp i dag og bla anbefalt LG RZ42PX3.
Panasonic en og LG'n hang side om side og jeg syntes faktisk at LG'n hadde skarpest bilde. De viste NRK2. Mulig den hadde bedre signal, men .... det er det bare selgern som vet.
Jeg er litt i tvil. Hvorfor skal jeg kjøpe Panasonic 42PA50?
Kan få Panasonic 42PA50 for kr 18995 og LG RZ42PX3 for kr 20825
mvh
Roy
04.09.2005 08.49.02 #6 av 7
Postet av: 9kki
Min erfaring:
KJøpte lg px21 i vinter, men returnerte denne pga for mye graderinger.
Kjører med analoge signaler fra upc og derfor var det viktig for meg å ha en tv som takler dette bra. Synes ikke lg px21 gjorde det.

Har nå kjøpt pa50 og er storfornøyd med bildekvaliteten. ingen av de nevnte probemene lg`hadde er å se på panasonicen.
Har ingen erfaring med den nye px3. Men dersom den ikke er nevneverdig bedre enn px21, og du har analogt tv signal bør valget være enkelt. Vel og merke dersom bildkvalitet er viktigere enn tilkoblingsmuligheter og diverse "zappefunksjoner" som todelt skjerm osv.

Mitt tips : Ta med deg en av den nevnte hjem. Prøv den ut en stund.
Dersom du er fornøyd, behold tv`n og glem den andre raskest mulig :D
Er du derimot i tvil, bytter du den inn med ditt andrevalg og ser om den tilfredstiller ditt tv behov.

Lykke til med valget.
04.09.2005 16.20.33 #7 av 7
Hei.
Ja har tenkt det. Jeg har parabol så signalene er topp, men jeg skal være kritisk og har 30 dager på meg. Så får vi se hva jeg ender opp med. Nå er det LG som gjelder.
mvh
R
Skriv et svar