Logo

Ingen signaler....

Skriv et svar
12.02.2006 18.16.16 #1 av 4
Postet av: Øssfollingen
Vi har flyttet til nytt hus. Beliggende i Fredrikstad.
Der satt det en antenne med 3 LNB'er, alle 3 ledningene går inn i ytterveggen, så jeg går ut i fra at switchen sitter inne i veggen. :shock:
Kan i alle fall ikke se den noe sted. :?:
Når vi flyttet inn plugget jeg bare reciveren inn, men ikke noe signal.
:evil:
Etter en liten justeringsrunde på antenna fikk jeg inn en satelitt som arab2 eller noe.....Ikke noe å ha!
Så fikk jeg høre av tidligere eier av huset at det ikke var så rart ettersom jeg hadde digital mottaker (fra Canal Digital), og LNB'ene var eldgamle og analoge.
Dro da til Biltema og kjøpte en digital LNB, monterte denne og fjernet de gamle. Har prøvd å få vinkelen på denne mellom 7 og 11 grader som CD anbefaler.
Greia da er at nå har jeg 3 ledninger og en skjult switch og fortsatt ingen signaler. Derfor; hvordan stiller jeg inn mottakeren når jeg har en switch med 3 ledninger, men bare en LNB, og er det det samme hvilken av ledningene jeg kobler på LNB'en.
Skal jeg gå for "ingen switch" eller.
Er kanskje det beste å legge en ny ledning mellom LNB og mottaker?
Bør kanskje nevne at etter at jeg satt på den nye LNB'en er det ikke noe forandring på signalene i det hele tatt, kommer aldri over 8-9 på søkeren i mottakeren uansett hvor mye jeg vrir på antenna.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2006 18.55.48 #2 av 4
Postet av: arntos
Kjøp en satelitt søker på biltema. Du klarer aldri å stille inn antenne riktig ved gjetting. Du kan jo alltids strekke en ny kael om du ikke klarer å finne boksen, er vel tvilsomt om den er kledd inn i veggen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2006 19.09.09 #3 av 4
Postet av: Øssfollingen
Har klart å stille inn før uten utstyr.
Bare setter lyden på tv høøøyt slik at jeg hører signalene mens jeg justerer antenna.

Når det gjelder switchen må den jo være et sted. :D
Det går 3 ledn. inn i veggen under parabolen, og det kommer 1 stk. ut bak tv'n. Jeg har letet etter den, men finner den ikke.

Og det må jo være en form for kontakt ettersom jeg klarte å få inn enne arab2 eller hva den het for noe.

Men kan nok hende at jeg kjøper en søker ja....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2006 20.05.24 #4 av 4
Postet av: Øssfollingen
Problem solved! :D
Etter å ha fjernet en bording på veggen fant jeg et virvar av ledninger og intet mindre enn 3 switcher, hvorav 2 av dem var "i bruk".
Koblet fra allt og skjøtet sammen 2 ender (med en "skjøtekontakt"),
slik at jeg fikk èn ledning direkte fra antenna til mottakeren.
Gikk deretter igang med justering, og etter få minutter hadde jeg signaler.
Så nå er familypakka fra CD på plass! :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar