Logo

Innbrenning på Plasmaskjerm

Skriv et svar
14.06.2004 18.43.58 #1 av 6
Postet av: TurboTape
Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en 42" plasmaskjerm snart og leste på denne siden under råd og tips på TV guiden at det kan lett oppstå innbrenning ved bruk av tv-spill. Jeg spiller en god del X-Box, er dette et så stort problem at jeg bør avstå fra å kjøpe plasma? Ellers ser jeg veldig lite TV sendinger men desto mer filmer på DVD, mener derfor at plasma er det beste valget. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2004 19.14.31 #2 av 6
Postet av: Rune
Hvor stort problem innbrenning er avhenger av skjerm du vurderer. Jo lengre levetid en skjerm er beregnet til å ha jo bedre motstandsdyktig mot innbrenning er det.

Mange apparater har også funksjoner som skal motvirke innbrenning. Hvis film er viktigst så ville jeg nok satset på Plasma.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
14.06.2004 19.38.18 #3 av 6
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Hvor stort problem innbrenning er avhenger av skjerm du vurderer. Jo lengre levetid en skjerm er beregnet til å ha jo bedre motstandsdyktig mot innbrenning er det.

Mange apparater har også funksjoner som skal motvirke innbrenning. Hvis film er viktigst så ville jeg nok satset på Plasma.

Jeg har som sgat kjøpt meg en PHILIPS 42PF9945 - PlasmaTV og lurer på hvor ømfintlig denne er på innbrenning og hvor lang levetid har denne sånn ca? :D Rune har svar på alt! :wink:
14.06.2004 19.46.48 #4 av 6
Postet av: Rune
Hvis jeg ikke husker helt feil så bruker Phlips å oppgi minimum 30.000 timer før fosforbeleget i panelet er halvert.

At de velger å la det være sort på kantene ved 4:3 tyder på at de selv ikke anser innbrenning som et stort problem. (4:3 visning gjør at man sliter delen i midten og får ugjevn slitasje=innbrenning. Noen produsenter lar det være grått på sidene slik at skjermen skal slites jevnt over hele. Philips gjør det ikke på denne og dermed tolker jeg det slik at den ikke er så følsom for innbrenning. Mener forresten det står noe om det i brukanvisningen til denne TV'n)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
14.06.2004 20.19.03 #5 av 6
Postet av: - MaRe -
"Rune" skrev:Hvis jeg ikke husker helt feil så bruker Phlips å oppgi minimum 30.000 timer før fosforbeleget i panelet er halvert.

At de velger å la det være sort på kantene ved 4:3 tyder på at de selv ikke anser innbrenning som et stort problem. (4:3 visning gjør at man sliter delen i midten og får ugjevn slitasje=innbrenning. Noen produsenter lar det være grått på sidene slik at skjermen skal slites jevnt over hele. Philips gjør det ikke på denne og dermed tolker jeg det slik at den ikke er så følsom for innbrenning. Mener forresten det står noe om det i brukanvisningen til denne TV'n)

Ok,så det er 60.000timer de bruker på levetid da sikkert... Jeg bruker ALDRI 4:3 format så det er ikke noe fare. :wink:
02.09.2005 20.49.34 #6 av 6
Postet av: felixaux111
Disse liker å se på Toon Disney, som har den fine logoen nede i venstre hjørne. Ser ellers for det meste på TV2 og discovery.

TV-en står ofte på fra ettermiddagen og ut kvelden.

Er jeg utsatt for innbrenning med dette mønsteret, eller vil jeg aldri legge merke til noe som helst ?
Skriv et svar