Logo

Innhold på DVD-plater

Skriv et svar
22.01.2006 09.59.32 #1 av 3
Postet av: Trondgr
Muligens feil sted, men jeg prøver.

En vanlig DVD plate rommer 4,7 GB, så vidt jeg vet.
I følge manualen til min DVD-spiller med harddisk og dvd-brenner er det kun mulig å brenne 1 times opptak i topp kvalitet til en DVD-plate.

Da blir jeg fristet til å spørre, hva slags kvalitet er det på 2-3 timers filmer med DTS lydspor?

Er svaret så enkelt som at innholdet lagres på flere lag/skikt??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 10.35.00 #2 av 3
Postet av: Rune
De fleste kjøpefilmer er såkalte DVD-9 plater. DVS de er 2 lags som rommer ca 9 gb med innhold.

Det finnes opptakere som brenner på 2 lags plater, men platene er fortsatt dyre.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 22.52.34 #3 av 3
Postet av: Ken
Dual Layer plater har ikke gått ned i pris på over et halv år, og er meget underlig i forhold til vanlige DVD'er. Ganske utrolig, men mulig at produksjonen aldri kom skikkelig i gang og at man nå venter på nye formater som HD-DVD og Blu-ray.

I tillegg har ikke produksjonen av DVD-R DL kommet langt og de er vanskelig å få tak i. Har prøvd en stund for å teste på PS2, så kanskje noen som har tips om hvor det er mulig å kjøre DVD-R DL?
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar