Logo

Innleggsrekkefølge

Skriv et svar
18.02.2006 12.15.22 #1 av 18
Postet av: minhjemmekino
Hei

Synes det blir litt feil at de nyeste innleggene kommer sist, de burde absolutt lagt seg først.

De som vil bruke tiden på å lese alt kan da klikke seg bakerst og lese seg fremover mens de som følger med på en tråd slipper å klikke seg bakover hele tiden.

Tror faktisk det er en bedre løsning for de aller fleste...

Å for de som er uenige sier jeg ikke at det er den beste løsningen for alle men for størsteparten tror jeg det.....

:D
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 12.58.30 #2 av 18
Postet av: boly
Må si meg enig der, spesielt på lange tråder....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 13.49.08 #3 av 18
Postet av: Rune
Det beste hadde vært om forumet ga mulighet for å endre dette i profil slik at man selv kunne velge. Desverre støtter ikke phpBB dette.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 14.27.34 #4 av 18
Postet av: minhjemmekino
Hmmmm, sier noe der.... noe meeeget klokt, genialt faktisk.

Det du sier med at PHP ikke støtter dette skjønner jeg ikke noe av for den funksjonen er jo bare å lage selv med PHP.

Bruk HTML forms å lag ett "radiobutton" valg, hente så inn valget med PHP så kan man lage en funksjon som sier.

if (det ene er krysset av) {
legg de nyeste innleggene bakerst
}
else (det andre er krysset av) {
legg de nyeste innleggene forrest
}


Med PHP kan du gjøre omtrent alt, d er jo bare å lage funksjonen selv og jeg tror ikke det er ett stort problem akkurat for de som lager denne siden...
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 14.44.48 #5 av 18
Postet av: boly
Da sammtaler dere og fikser det :D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 14.54.34 #6 av 18
Postet av: Rune
"minhjemmekino" skrev:Hmmmm, sier noe der.... noe meeeget klokt, genialt faktisk.

Det du sier med at PHP ikke støtter dette skjønner jeg ikke noe av for den funksjonen er jo bare å lage selv med PHP.

Med PHP kan du gjøre omtrent alt, d er jo bare å lage funksjonen selv og jeg tror ikke det er ett stort problem akkurat for de som lager denne siden...


JEg sa ikket at php ikke støttet det. Jeg sa at phpBB ikke støttet det. (altså forumet). Det er nok ikke umulig at jeg kan endre på dette selv, men det vil vanskeligjøre oppgradering når phpBB kommer med nye versjoner som de gjør til stadighet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 15.12.05 #7 av 18
Postet av: minhjemmekino
"Rune" skrev:JEg sa ikket at php ikke støttet det. Jeg sa at phpBB ikke støttet det. (altså forumet). Det er nok ikke umulig at jeg kan endre på dette selv, men det vil vanskeligjøre oppgradering når phpBB kommer med nye versjoner som de gjør til stadighet.


Ok, d skjønte ikke jeg. Etter d jeg forstår er du Webansvarlig eller noe for dette forumet.

Er det mulig kan man legge inn funksjonen i forumet men retter på det før oppgraderinger blir gjort for så å putte d tilbake igjen....

Går ikke d...??
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 15.39.50 #8 av 18
Postet av: Rune
Joda det er nok sikkert mulig, kan se om jeg finner en enkel måte å gjøre det på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 16.13.51 #9 av 18
Postet av: boly
Ser frem til dette hvis det blir:)
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 23.49.36 #10 av 18
Postet av: kid
Rune: phpBB lar seg kode, som stort sett alt annet. Det å kode inn et slikt system, er ikke mye hokkuspokkus, men litt tid og ikke minst kunnskap skal det til. Vet ikke hva du kan og sitter inne med, men det skal iallefall gå. Oppdateringer av phpBB skal ikke være et stort problem med en slik "selvkodet" funksjon.

Har også et annet forslag:
Legg inn flere stiler, såkalte Themes i phpBB. Kan bli litt lei av den gode gamle, selvom den er oversiktlig. For min egen del, er jeg stort sett innom her å kikker minst en gang om dagen, så tøft å ha litt større muligheter. Slike themes/stiler, kan lastes ned og legges inn av webmaster.

Dersom du lurer på noe, så kan det hende jeg kan hjelpe til, eller forbinde deg med noen gode webdesignere/de rette personene, gi meg en pm eller epost evt.

Angående selve forslaget, synes jeg det er best å bla seg bakover, med tanke på presentasjoner, oppdateringer etc. Men har man valgmuligheten, er det selvfølgelig det beste, skjønner deres synspunkter! : )
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 09.30.49 #11 av 18
Postet av: nutts
Personlig så liker jeg att starten på tråden er på toppen, slik den er her i dag.
Har forsøkt noen forum hvor man startet på siste inlegg, men det ble helt feil for meg iværtfall.
Følte det liksom litt sånn som å starte bakerst i boka, å få presentert svaret før spørsmålet. ( Jepardy på en måte )
Funksjonen må være velgbar iværtfall, hvis den kommer.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 10.38.25 #12 av 18
Postet av: Typhoon7
Helt enig med nutts.

Skal dette endres, må det være muligheter for å kunne velge individuelt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 11.38.05 #13 av 18
Postet av: minhjemmekino
Som jeg sier er det en fordel for de som skal lese igjennom ALT at de nye kommer sist.

Saken er den at det sjelden er tilfelle, de fleste kikker raskt igjennom og vil se det som er skrevet sist å det fort uten for mye trykking.

Men at du kan velge dette selv er jo best :D
Aldri for mye effekt!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 11.47.13 #14 av 18
Postet av: Jan A M
"minhjemmekino" skrev:Som jeg sier er det en fordel for de som skal lese igjennom ALT at de nye kommer sist.

Saken er den at det sjelden er tilfelle, de fleste kikker raskt igjennom og vil se det som er skrevet sist å det fort uten for mye trykking.

Men at du kan velge dette selv er jo best :D


Kan ikke de som absolutt vil inn på siste side, bare klikke seg inn på siste side når de går inn på tråden da? Er jo ikke vanskeligere enn det. Regner med dere i det minste leser hele siste siden fra toppen og ned, og ikke starter med siste innlegg og går bakover? Det høres jo helt mongo ut..
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 12.01.44 #15 av 18
Postet av: Typhoon7
Det er jo også mulig å gå rett til siste innlegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar