Logo

Innspilling av høyttalere

Skriv et svar
24.01.2008 17.26.01 #1 av 3
Postet av: Terjers
Kan noen forklare meg hvordan en best spiller inn høyttalere ? Skal en spille høyt en kort periode, eller lavt en lang periode evt en kombinasjon. Stemmer det at det viktigste er at en ikke spiller med forvrengning i begynnelsen ?
Ellers vurderer jeg et par Dynavoice F-6 til en Harman Kardon AVR 245. Kommentarer til dette oppsettet ?
Hilsen Mye og Lære
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 19.21.29 #2 av 3
Fra starten av er blant annet membranopphenget ganske stive når de er nye, dette vil myknes etter litt innspilling. Du tenker da om en høytaler er mer følsom for forvrengning i starten enn en litt eldre høytaler? Dette har egentlig ingenting å si, en høytaler skal ikke forvrenges i utganspunktet og om du gjør dette når den er en dag eller ett år gammel spiller egentlig ingen rolle. Jeg syntes at ditt høytalervalg virker fornuftig da du får svært mye for pengene og forsterkeren er mer enn kraftig nok til å drive de.

Så mitt tips er at; spill som du normalt gjør. Du merker selv når det er på tide å skru ned, det har ingenting å si om du vil spille litt høyt (i en viss grad :P )i begynnelsen eller ikke. Etterhvert som høytaleren er spillt inn vil den "åpne" seg litt og bassen vil bli litt mer definert, men dette er som regel inviduelt.

Lykke til videre!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 19.58.47 #3 av 3
Postet av: Terjers
Takk for kjappe svar her på forumet. Jeg er som tidligere nevnt en novise, så det kommer nok mer herfra :lol:
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar