kebz
Aktiv
E-post
Vet det finnes en offisiell tråd, men den begynner å bli ganske så lang etterhvert...
Har nettopp flyttet inn i nytt hus og endelig fått hengt opp min 37" Pv500:) Har lest litt her om at det bør justeres litt i forhold til innstillingene det leveres med. Noen som har noen tips til vanlig tv-titting og dvd?
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
jeg stillte inn min etter thx optimizeren som følger med star wars filmene.men til tv kjører jeg nesten på normal
kebz
Aktiv
E-post
Det er vel bare på lyd, eller??
Uansett skal jeg sjekke ut den optimizeren..
Haldor
Aktiv
E-post
Bruker en del Cinema presettingen.
Mvh Haldor
--------
~~ If this is torture chain me to the wall ~~
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
nei.optimizeren er også for bilde
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Men det må jo være mange her på forumet med denne TVen som kan lese av innstillingene sine og skrive de ned her, eller poste et bilde av innstillingene. Sikkert mange som lurer. Det gjelder også nye Pioneer-skjermen.
Knut
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
problemet med innstillingene til pv500 er at det ikke er tall.men søyler
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"kjelle" skrev:problemet med innstillingene til pv500 er at det ikke er tall.men søyler
Hm, da er vel eneste løsning å ta bilde slik at man har noe å jobbe ut fra. Det kan være ganske vanskelig å stille inn en TV riktig.
Knut
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
jeg kan godt ta bilde av mine dvd innstillinger.men husk at jeg bruker hdmi kabel og denon 2910 dvdspiller.det kan vere forskjellig fra viss du feks bruker en annen dvd spiller med komponent tilkobling...åssen laster jeg opp bilde ?
kebz
Aktiv
E-post
Jeg har en LR GH-7500 DVD/HDD med monster komponentkabel opp til TV.
Men det kan jo være interessant å se om det er forskjeller på instillinger etter hvilken kabel man bruker??
Kanskje optimalisering av tv-modeller burde blitt en egen "How-to" del, på samme måte som valg av tv osv er det?
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
"kjelle" skrev:jeg kan godt ta bilde av mine dvd innstillinger.men husk at jeg bruker hdmi kabel og denon 2910 dvdspiller.det kan vere forskjellig fra viss du feks bruker en annen dvd spiller med komponent tilkobling...åssen laster jeg opp bilde ?
Laste opp bildene dine her:
http://www.imageshack.us/
Deretter kan du bruke Img funksjonen.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"kebz" skrev:Kanskje optimalisering av tv-modeller burde blitt en egen "How-to" del, på samme måte som valg av tv osv er det?
Det finnes en egen forumdel her som heter Justering og kalibrering med følgende besktivelse:
Her kan du diskutere alt om justering og kalibrering av lyd og bilde. Har du noen gode tips om dette så poster du det her.
Denne bør dekke dette formålet.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
her er mine dvd innstillinger til pv500 min.bruker denon 2910 og hdmi tilkobling
CIMG1424.JPG (
127,193359375 KB) Vist 591 ganger