owen
Aktiv
E-post
Tenkte å høre med noen av dere som har topp bilde på Pioneer PDP-427XA kan gi meg innstillingene. Jeg har idag digitalt bakkenett (fiber). Takk.
rorviker
Aktiv
E-post
Hei!
Har akkurat fått min PDP-427XA, ble imponert over bildekvaliteten både på digitale og analoge signaler, men ble svært paff over støyen som skjermen lager. Den støyer ikke når det vises 90% svart på skjermen men hele tiden ellers, er dette kondensator støy? Jeg hører denne støyen godt i sofaen på 4 meters avstand ved "normal" tv volum. Er det riktig at en tv i denne klassen skal støye så mye eller bør jeg returnere den?
gglunde
Aktiv
E-post
Har akkurat samme problem med min TV som ble kjøpt for ca. 2 mnd. siden. For ordens skyld: det er lyd-støy fra selve apparatet (ikke via høytalerne). Jo mer hvitt det er i bildet, jo mer støy. Har tenkt å gå tilbake til butikken å forhøre meg.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Dette er helt vanlig støy på de fleste modeller (i mer eller mindre grad)
Grunnen er at når det vises hvitt på skjermen, belastes strømforsyningen mer. (hvitt trekker mer strøm) Det fører til at strømforsyningen/trafoen bråker mer. (elektrisk støy)
På gamle CRT TV apparater syns jeg det var et veldig problem, spesielt på 50Hz modeller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
rorviker
Aktiv
E-post
Snakket med pioneer om mitt problem, fikk beskjed om å sette tv'n til 100hz og sette på strømsparingsmodus 2. dette hjalp men bildet ble jo meget trist siden det ikke var noe lys igjen. Har testet flere plasma tv'r og har da ikke opplevd noe støy problemer selv om dette var billig modeller. Syns det er helt feil på ett produkt i denne prisklassen att støyen fra tv'n skal kunne høres 4m unna når lyden er på.
gglunde: fint om du kan informere meg om hva du får beskjed om.
Joshua
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg har kun satt min på 100hz. Dette hjalp veldig. Kjører ikke noe strømsparemodus.
gglunde
Aktiv
E-post
Jeg har førsøkt disse innstillingene. Det hjelper litt, men ikke nok. Uansett er det uaktuelt å sette TVen i sparemodus da bildet blir mørkt og kontrastfattig.
rorviker : jeg har ennå ikke vært i kontakt med forhandler, men sendte en mail til Pioneer Support. Der fikk tipset om 100 hz og sparemodus. Jeg argumenterte mot dette og ble da bedt om å kontakte en person i Pioneer Norge. Vedkommende har ferie så jeg har ikke kommet lenger.