moling
Aktiv
E-post
Jeg har tenkt å lage et greit hjemmekinoanlegg i tilknytning til min PC, men ikke for dyrt. Planen er å kjøpe rimelig forsterker og høytalere istedenfor PC-høytalere. (eks Yamaha RX-V450 og 5.1 høytalere: Proson Conquest 5010 MK2 eller Proson Proson Stratego M6). Tar gjerne imot tips til høytalere/forsterker innenfor denne prisklassen.
På PC'n har jeg ASUS A8N-SLI Deluxe hovedkort som har integrert surround lydkort med både optisk/koaxial S/PDIF-ut. Spørsmålet mitt er: er det noe poeng å kjøpe annet lydkort når man bruker ekstern forsterker og overfører lyden vha digital kabel?
aLmAnZo
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
"moling" skrev:Jeg har tenkt å lage et greit hjemmekinoanlegg i tilknytning til min PC, men ikke for dyrt. Planen er å kjøpe rimelig forsterker og høytalere istedenfor PC-høytalere. (eks Yamaha RX-V450 og 5.1 høytalere: Proson Conquest 5010 MK2 eller Proson Proson Stratego M6). Tar gjerne imot tips til høytalere/forsterker innenfor denne prisklassen.
På PC'n har jeg ASUS A8N-SLI Deluxe hovedkort som har integrert surround lydkort med både optisk/koaxial S/PDIF-ut. Spørsmålet mitt er: er det noe poeng å kjøpe annet lydkort når man bruker ekstern forsterker og overfører lyden vha digital kabel?
Vell, jeg vil anbefale deg å prøve med det innterigerte lydkortet først, og så eventuelt bytte om du ikke er fornøyd. Benytt optisk utgang, grunnet stor fare for elektrisk støy ved benyttelse av koax utgang.
moling
Aktiv
E-post
"aLmAnZo" skrev:Vell, jeg vil anbefale deg å prøve med det innterigerte lydkortet først, og så eventuelt bytte om du ikke er fornøyd. Benytt optisk utgang, grunnet stor fare for elektrisk støy ved benyttelse av koax utgang.
Takk for svaret. Skal prøve dette først. Hvilket lydkort med optisk utgang vil du anbefale hvis det skulle være nødvendig å kjøpe et?
aLmAnZo
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside