Logo

Jeg bygger kino

Skriv et svar
04.03.2011 10.10.30 #1 av 3
Postet av: Øystein Frantzen
Hei, endelig er det igjen mulighet for å kunne dyrke min audiovisuelle legning. Kjøpt ny enebolig, og kinoen er under bygging, dvs det er vel bare listing og gulv som gjenstår. Har eget anex som er er dedikert til furtebod, og her er loftet på 25 kvm avsatt til audiovisuelle opplevelser.
Har de tre siste årene vært uten kino grunnet liten leilighet, og det har sannelig ikke vært lett. Men nå er det en sagablott,
Hele bygget er isolert med 25 cm, gulv 15 cm, veggene rundt basser ligger det i tillegg 15 cm isolasjonsplater ( altså 40 cm totalt ), har en ide om at dette må funke.
Jeg planlegger 7.1 oppsett med 2 x senter ( en opp og en nede ) tror dette må bli bra.
Har trukket alle kabler i 20 mm rør, utenom HDMI som jeg har lagt i stivt 26 mm avløpsrør. Så er det klart for framtidige oppgraderinger.
Tak og knevegger er satt opp med huntonittplater, og på gulv blir det parkett.
Har bevart de gamle takåsene for syns skyld, samtidig som jeg tror de vil gjøre under for lyden.
Har vinduer i bakkant, men med mørke avblendingsgardiner skal jeg nå 100% en.
Har lagt to 16 amp kurser opp, en til basser, høytalere, og lys og en egen til forsterker, så skal det ikks stå på strømforsyning.

Lerret, har et rammelerret på, 210, x 120 utvendige mål, så her blir det trangt om plassen, og grunnet skråtaket blir dette stående kun 40 cm fra gulv. Hadde nok kunne tenkt med å fått det litt høyere, men men.

Høyaleroppsett
Front Klipsch RF 5
Nedre senter Klipsch SC 5
Øvre senter Klipsch SC 1
Side Klipsch SS 1
Bak Klipsch SP 1
Basser Sunfire true subwoofer MK2, leter etter en til for å kunne kjøre stereo

Til å driver herlighetene har jeg en HK 7300, her skal det bli oppgraderinger, men har ikke budsjett nå, og forsøker å finne en ok lydprosessor etc, tips mottas med takk.
Jeg leter etter ny prosjektor, da jeg sikler etter 3D, men vet ikke om jeg heller skal kjøpe meg en rå HD projektor mens jeg venter på utviklingen.
Ønsker tips om hvilken prosjektor, og hvilken lydprosessor, for å kunne dra nytte av HK et år til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2011 19.25.38 #2 av 3
Postet av: Rune
Av de testene jeg har lest om 3D projektorer så virker det som det noe begrenset jubel for 3D effekten. Derfor ville jeg nok personlig ikke lagt ut 20-30.000 ekstra for å få 3D effekten. På den annen side er disse projektorene ofte bedre på 2D slik at noe verdi har denne ekstra investeringen. Om det er verdt det blir opp til den enkelte.

I sammenligningen nedenfor sammelignes 4 projektorer. 2 2D projektorer i mellomklassen og 2 3D projektorer i øver prisklasse.
Dette er projektorer som har fått veldig gode skussmål.

http://www.hjemmekino.no/database/proje ... 83,167,166
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2011 05.18.14 #3 av 3
Postet av: tceteam
"Rune" skrev:Av de testene jeg har lest om 3D projektorer så virker det som det noe begrenset jubel for 3D effekten. Derfor ville jeg nok personlig ikke lagt ut 20-30.000 ekstra for å få 3D effekten. På den annen side er disse projektorene ofte bedre på 2D slik at noe verdi har denne ekstra investeringen. Om det er verdt det blir opp til den enkelte.

I sammenligningen nedenfor sammelignes 4 projektorer. 2 2D projektorer i mellomklassen og 2 3D projektorer i øver prisklasse.
Dette er projektorer som har fått veldig gode skussmål.

http://www.hjemmekino.no/database/proje ... 83,167,166
må si meg enig med rune her :)
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar