Logo

JVC LCD LT30E45SU farge problem

Skriv et svar
04.05.2005 22.28.42 #1 av 5
Postet av: rune72
heisann alle eksperter 8) kjøpte denne jvc lcd tv'en i dag. skal være ett bra tv men bilde er relativit dårlig. har ikke mye peil på dette og vet ikke om det er instillinger eller defekt tv. beste måten å forklare problemet er at...skjermen ser ut som at det har for lite farger. som f.eks når du kjører 256 farger på en pc monitor!! sånn ser det ut....alt virker greit bortsett fra det. kjører digital dekoder fra canal digital med scart kabler. kan det være scart kablene som gjør det? (er relativt billige kabler). eller er det en instilling? kunne ikke finne noe på bruker manuellen. er det noen som har kjennskap til denne tv'en? er jo fridag i morgen så jeg får ikke snakka med butikken da, eller noe support telefon :)
for meg virker det som en defekt tv men som sagt...jeg er helt "lame" når det kommer til LCD :lol:

Rune L.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2005 06.26.46 #2 av 5
Postet av: Rune
Heisann.

Jeg har en gang tidligere opplevd dette på en Toshiba LCD TV. Da var det en feil med selve skjermen. Da så det helt forferdelig ut.

Hvis det derimot kan sees bitte litt graderinger ved bevegelse og slikt så kan det godt hende at TV'n ikke er bedre, men slik du beskriver det så tror jeg det er feil med TV'n. Kabler spiller nok ikke inn på dette.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2005 08.30.00 #3 av 5
Postet av: rune72
Takker for svar! skjermen ser nok helt forferdelig ut ja 8) jeg antok at det var skjermen som var defekt, nå er jeg ganske sikker. blir tilbake til butikken imorgen å få en ny :D

Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2005 11.39.46 #4 av 5
Postet av: kalvesta
Høres ut som skjermen ja.

Men kanskje det er en eller annen innstilling på tv eller din satelitt dekoder som står feil.
Kanskje den står på feks. s-video men du bruker scart eller noe sånt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2005 18.09.11 #5 av 5
Postet av: rune72
vel instillingene skal være riktige. er riktig med scart fra dekoder til tv. på tv vises scart. kobling fra dvd med scart gir samme resultat. vhs gir samme resultat og har nettopp koblet til pc'en i pc porten bak.samme resultat. så det må være skjermen som er defekt. skal stå opp tidlig imorgen for å få levert den tilbake og forhåpentligvis få en ny med en gang. tror de hadde få på lager da jeg var der sist..vel takk for hjelpen alle mann..og tvi tvi :D

Rune L.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar