Logo

Kabel-eksperiment (Alufolie skjerming)

Skriv et svar
13.02.2005 00.10.00 #1 av 4
Postet av: FallenA
KLIPPET INN FRA HJEMMEKINOPRESENTASJONER

Mens jeg venter på at jeg kan ta meg råd til å kjøpe en ordentlig komponent-kabel, gjorde jeg i går et eksperiment som jeg har hørt skulle fungere ganske bra!

Jeg la signalkablene (komponent fra Claes Olson) i egen kabelgate. Jeg pakket også inn komponentkabelen i mangfoldige meter med Alufolie.
WoW, resultatet var helt utrolig. Skarpheten ble enorm, og alle antydninger av skygger som var tidligere forsvant som dugg for solen.
Jeg hadde egentlig tenkt å tyne budjettet for en ny kabel, men nå kan jeg vente litt til, og spare litt til for å kjøpe en rå kabel
Dette anbefales på det sterkeste for alle med et litt trangt budsjett, og som må gå på Claes for kabler.
12 meter med Alufolie er jo svinbillig.
Litt jobb er det jo, men pytt pytt. Resultatet gjorde at det var verdt det !

Må bare nevne at dette ikke er noen fullverdig erstatning for en godt skjermet kvalitetskabel, men et alternativ for den med et tight budsjett, og som vil ha bilde i Pj, mens de sparer til en god kabel.
Resultatet var faktisk over all forventning godt !

Ville bare nevne det her, og kanskje det er noen andre med triks som fungerer for den med "trang" økonomi !?
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2005 15.03.06 #2 av 4
Postet av: Trond Erik
Jeg har gjort det samme med mine signalkabler i bilen. Hadde lenge problemer med svak "turbolyd" i høyttalerne. Enda jeg hadde en rå kabel. Viningen ble borte som dugg for sola med lit alufolie :D
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 16.48.06 #3 av 4
Postet av: Granberg
hmm.. Dette må prøves! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 17.27.04 #4 av 4
Postet av: Alas
Enig, dette må testes, hjalp med skjermede nettkabler, men har fremdeles litt støy her og der, alufolie koster jo ingenting å anskaffe heller.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar