Logo

Kabel tv - ukodet sending, hva slags dekodere får man kjøpt?

Skriv et svar
02.01.2009 22.58.59 #1 av 3
Postet av: Msport
Hei! I løpet av kommende måned skal antennelagt jeg er tilknyttet begynne å sende kanalene i grunnpakken digitalt ut - ukryptert. Enten skal dem sendes over standarden qam 128 eller 256 etter hva jeg har fått vite av en av teknisk ansvarlige. Hva slags dekoder man kan benytte seg av, var enda ikke sikkert.

Vi ønsker å ta i bruk digital tv på soverommet pga at de analoge signalene er heller dårlige (bor i enden av en gren på distribusjonsnettet). Da må vi ha en enkel tuner på soverommet. Et case er at den må virke uten at man behøver å ha kort i tuneren.

På stua blir det nok en HD PVR fra Canal Digital (eneste PVR boksen jeg finner på Canal Digital sine sider som er til salgs) da jeg har abonement på ei pakke fra dem. Vi for nok ikke HD tilbud med det første, men regner med at den kan brukes for det? Dette er uansett ikke noe jeg "gidder" å tenke for mye på i denne omgang. Har også en tv på gutterommet, men denne har innebygd DVB-C tuner - så den regner jeg som i boks.

Har du noen forslag? Ja da ville jeg vært takknemlig om du kom med dem På forhånd - hjertelig takk :D
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 17.38.58 #2 av 3
Postet av: Wilderbeast
Siden HD kabel-tv boksene til CD er ugjenkallelig oppsatt til å motta vanlige digitale signaler på qam 64 og HD signaler på qam 256 og dessuten trenger kort for å fungere, må du nok ha en annen type dekoder :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 20.15.24 #3 av 3
Postet av: Msport
"Wilderbeast" skrev:Siden HD kabel-tv boksene til CD er ugjenkallelig oppsatt til å motta vanlige digitale signaler på qam 64 og HD signaler på qam 256 og dessuten trenger kort for å fungere, må du nok ha en annen type dekoder :?

Har Canal Digital + pakke eller hva den heter - som skal benyttes sammen med HD-PVR i stua. Må ha med meg svensk hockey på vinteren.

Problemet er hva man finner av dekodere for kabel tv som [i][u]ikke[/u][/i] behøver kort for å fungere til på soverommet - er lei de dårlige analoge signalene. Har sett litt på noen i Sverige: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=140#rparams=k=s33861951 Vet bare ikke hvem som fungerer uten kort......
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar