Logo

Kalibrering av Lg 50ps8000

Skriv et svar
19.01.2010 17.33.53 #1 av 3
Postet av: trondv
Har prøvd en kalibrerings dvd på min nye Lg 50ps8000. Er fornøyd, men hadde vært spennende å kunne hørt om andres innstillinger, og sett om jeg kunne klart å utnytte tv'ens potensiale enda mer. Er det noen som vil dele?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2010 18.57.59 #2 av 3
Postet av: Runel
Først og fremst VELKOMMEN TIL FORUMET! 8)

Lg sin 8000 har godt kalibrerte bilder i THX modusen. Hvis en vil ha ut noe mere er det min mening at det MÅ det bra måle utstyr med kalibrerings program til for å få korrekt/bedre resultat. Har kalibrert tver som fått kopiert innstillinger fra nett uten at bilde var særlig korrekt av den grunn :wink: Men bilde er veldig person avhengig så går å prøve andre innstillinger å se hva en liker.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2010 14.23.00 #3 av 3
Postet av: trondv
Jepp, er klar over det og har allerede noen timer bak meg foran tv-innstillingene. Har ikke mye erfaring med kalibrering, og tenkte at det hadde vært fint å ha noen innstillinger jeg kunne ha som utgangspunkt, men som jeg kunne forandre etter egen smak. Lg'en har utrolig mye innstillinger, bl.a cyan, magenta og tint, som jeg ikke har peiling på. Skulle gjerne hatt noen tips som har fått meg på riktig vei.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar