Logo

Kan jeg bruke dvd-opptakeren til høyttalerne?

Skriv et svar
25.12.2005 23.32.29 #1 av 2
Postet av: wilson
Hei alle sammen. Jeg må først si at jeg er ganske nybegynner på dette feltet med lyd og slikt og trenger litt hjelp fra noen som har peiling. Jeg kjøpte i sommer en dvd- opptaker til vel 3000 med harddisk og full pakke. Min far har nå bestemt seg for å kjøpe hjemmekinoanlegg med plasma og full pakke. Tenker vi kjøper en pakke med 5 høyttalere, sub og dvd i en pakke. Men i disse pakkene, følger som regel en dvd spiller med. Det jeg lurer på, er om jeg kan bruke dvd- opptakeren til å koble disse høyttalerne til eller må vi bruke den nye dvd- opptakeren?
Er som sagt ganske uvitende innenfor dette, så det er mulig jeg spør om noe som er helt åpenbart...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2005 06.46.10 #2 av 2
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

De fleste slike hjemmekinopakker har analog inngang for eksterne kilder som TV-apparat og VHS spiller. Din harddiskopptaker har også slikte analoge utganger som kan kobles på disse inngangene. Noen anlegg har bare 1 slik analog inngang og det kan derfor blitt trangt med plass hvis du ønsker å gjøre dette. Det som er dumt er at hvis du kobler til DVD opptakeren via analog inngang så vil du ikke få Dolby Digital eller DTS.

Jeg anbefaler derfor at dere satser på en pakke med digital innganger. F.eks dette systemet fra Yamaha: HTIB 3300

En annen løsning er å kjøpe en løs receiver og et satelitt sett.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar