Logo

Kan JVC DR-MH300 gjøres sonefri?

Skriv et svar
29.01.2006 14.06.47 #1 av 9
Postet av: kudosai
Vurderer å kjøpe meg denne, men jeg er avhengig av å spille av filmer fra forskjellige soner.

Har søkt litt på nettet, men finner ingen info om hvordan jeg gjør den sonefri.
(Mulig den er for ny)

Noen som vet om dette er mulig?

På forhånd takk :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 22.02.24 #2 av 9
Postet av: kudosai
Update: Har lest at du kan stappe inn en CD som laster opp ny sonefri firmware for den. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn? :P
Har prøvd på noen av de vanlige stedene, men den jeg fant hadde 0,1% availability.... :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 00.17.27 #3 av 9
Postet av: RedMoon
jeg har denne opptageren, og det stemmer at du bruker en cd for å gjøre den sonefri. Jeg kjøpte min sonefri, så cd'n fulgte med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 08.25.24 #4 av 9
Postet av: kudosai
Det var godt å høre; hvor kjøpte du spilleren da?
Jeg ser feks at de selger den billig på komplett, men det står ingenting om at den er sonefri....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 10.20.32 #5 av 9
Postet av: RedMoon
Jeg kjøpte min fra Godpris.dk, hvor den nå kan fåes for DKK4499,-. Snakk med Michael Damgaard, han er veldig ok og ordner den sikkert kodefri for deg. I det hele tatt en grei og seriøs butikk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2006 11.55.01 #6 av 9
Postet av: PenMongo
Jeg vurderer også denne spilleren. Hvordan er det med scart inn i spilleren? Har tenkt å koble video inn i den slik at jeg kan spille over gamle vhs filmer og brenne de over på dvd.

Samtidig trenger jeg å koble inn en digital dekoder fra upc via scart.

Et annet spørsmål. Hvordan funker oppskaleringen til 720 p på denne spilleren. Noen som har testet dette med hdmi kabel til hd tv med dvd?

Lurer også på hvordan menysystemene og brukervennligheten er. Lagt merke til at nesten ingen dvd opptakere i Norge støtter EPG, hvilket er elendig. Ser at denne iallefall har showview og det hjelper jo litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2006 21.42.26 #7 av 9
Postet av: RedMoon
Maskinen har to scart-terminaler, så det skulle gå greit både med VHS-spilleren og dekoderen.
Ved DVD-avspilling kan du velge hva slags signal du vil ta ut via HDMI : 576i, 576p, 720p eller 1080i. Ellers går det greit med 576p via komponent.

Når det gjelder brukervennlighet mener jeg den er meget bra. Her fins det et bra hjelpe-system for menyene...er man i tvil under innstillinger i menyene, er det bare å trykke en knapp på fjern-kontrollen og man får opp en hjelpetekst. Meny-systemet er ellers 'intuitivt' å bruke, og bra bakket opp i manualen. Live-bufferen (3 timer) funker veldig bra, det samme med redigering av opptak fra DV-kamera.
Maskinen er utstyrt for å bruke Guide Plus+ systemet, men det har vi jo forløpig ikke her i Norge. Kan også programmeres med Show-view, men det har jeg ikke testet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 18.41.03 #8 av 9
Postet av: PenMongo
Flott, ser ut til at dette er en bra maskin. Ser at du skriver at den foreløpig ikke har støtte for Guide +. Vet du om det er muligheter for at denne EPG en skal bli tilgjengelig snart?

Et annet spørsmål. Hvor får man tak i denne cden som gjør spilleren sonefri, og hva koster det eventuellt?
Loewe Xelos A42 Plasma, Xbox 360 Premium, JVC DR MH300SE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 10.05.03 #9 av 9
Postet av: RedMoon
Maskinen er helt klar for GUIDE Plus+. Problemet er at dette EPG-systemet ikke støttes av norske TV-tilbydere, så de sender ikke GUIDE Plus+ signaler på sine nett. Så vidt jeg vet, da...

Kodefri-cd'en vet jeg ikke om du får kjøpt separat. Som sagt kjøpte jeg min med cd'n inkludert, så jeg tror man må velge dette alternativet ved et eventuelt kjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar