Logo

Kan noen annbefaler filmer, scener for å teste Annlegget

Skriv et svar
10.09.2007 18.48.56 #1 av 6
Postet av: ulv666
skal teste ut noen høytalere jeg jeg har fått tilbud på å kjøpe.

Dali Concept 8 Front
Dali Concept 2 bak
Dali Concept center

kan dere foreslå noen filmer, scener hvor man får utnyttet høytelerene fra forskjellige sider, må teste og sammenligne de samme scenene med de gammle høytelerene.


(Suben kommer senere XTZ 99 W12)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2007 20.50.54 #2 av 6
Postet av: gRoz
den første krigs scenen i glatiatoren er jo ganske massiv på dts lydspor. og matrix scenen i lobbien eller saving private ryan på normandie strendene :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 06.28.53 #3 av 6
Ringenes Herre, har en del bra.
Open range, masse heftige skuddscener
Og 300, meget bra og dynamisk lydspor
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 07.06.03 #4 av 6
Postet av: kamelon
Støtter kraftig opp under 300!
I tillegg begge underworld filmene.
Åpningsscenen i Redd menig Ryan(DTS sporet).
I tillegg en av mine favoritter:Flight of phoenix(DTS)!Fra åpningen til flyet styrter!Jonny Cash spiller, mens flyet skal lande.Gode surround-effekter med glimrende lyd på låten!Flyet tar av igjen og kommer ut for en sandstorm.Her finner du det du trenger av testing, subben buldrer, antenner detter av på flyet, deler spruter overalt og folket inni hopper opp og ned og hyler :D ..Ikke den beste filmen å se, men absolutt verdt lyden!!
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 19.11.27 #5 av 6
Postet av: Typhoon7
Finnes eksisterende tråder som besvarere dette. Anbefaler et lite søk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 20.32.25 #6 av 6
Postet av: petre2006
Beklager Typhoon7, men jeg måtte bare svare på denne tråden her. Den kan vel slettes om det er overflødig.

Uansett, lydsekvensen fra The Heat, når bankranet går galt og det er 'en dårlig dag i Bagdad' midt i Los Angeles, da får man virkelig testet surround anlegget sitt, både m.t.p. punch, ekko fra husvegger og rikosjorende kuler vegg i mellom. Jeg har faktisk aldri hørt en så autentisk maskingeværild i noen film, noen gang.. Faktisk, hva jeg har sett i forhold på mange andre krigsfilmer som skal gi deg en heseblesende lydopplevelse, blir de får tamme og uvirkelige i forhold. The Heat gir deg gåsehud på trommehinnen.. Anbefales.

Petter

P.S; Er i Heimevernet så jeg vet hvordan ett maskingevær, både 7.12 og 'storebroren' høres ut i virkeligheten
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar