Logo

KEF 2005.2 - Hvor er den gode, detaljrike og åpne lyden?

Skriv et svar
01.07.2004 07.26.30 #1 av 1
Postet av: helene1
Jeg kjøpte dette settet for noen uker siden. Hadde et sett med Mourdant Short (gulvstående front + satelitter + sub) som måtte selges p.g.a. konas innredning :? Jeg likte lyden til KEF 2005.2, samtidig som de passer perfekt inn i kjellerstuen.

MEN; Jeg får ikke noen god lyd i dem... Lyden kommer liksom ikke ordentlig ut, men sitter igjen inne i satelittene. Jeg må opp på -15db for at det skal bli noenlunde lyd ut av det på min Marantz SR7200. Allikevel savner jeg detaljrikdommen i lydbildet. Jeg bruker SUPRA kabler - både til høyttaler og som signalkabel mellom DVD-spiller og receiver. Lyden var bedre med mitt gamle høyttaler-sett. De andre komponentene er det samme. Det er bare KEF-settet som er nytt. -20db var mer enn nok med Mourdant Short settet. Som DVD-spiller bruker jeg en eldre modell fra LG som i sin tid var god. Nå får jeg straks Pioneer DV-575, som jeg håper skal gjøre underverker.

Har noen en idè om hva som kan gjøres for å forbedre lyden? Er det noe feil med høyttalerene eller er det noe som kan gjøres med oppsettet mitt :idea:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar