Logo

Kentis hjemmekino

Skriv et svar
22.02.2009 19.30.47 #106 av 117
Postet av: Rune
Du får finne deg en repratør med loddebolt :-) Burde jo ikke være umulig å skaffe en tilsvarende kondenstator.
Sprørsmålet er om annet også har røket.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 19.43.28 #107 av 117
Postet av: kenti
Ja, det er jo et godt spørsmål. Har en loddebolt liggene selv, men skal prøve å undersøke noe nærmere før jeg begir meg ut på noe jeg ikke burde. Hvis den ikke er reparerbar er jo drevet et pc-drev, så kunne også vært moro å satt den inn i pcen. Da må jeg selvfølgelig sjekke opp om det eksisterer software eller liknende som gjør drevet brukbart, men det er uansett lenger fram i tid.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 21.35.28 #108 av 117
Postet av: Torja
Å, må jeg si no?
Lykke til i alle fall utgang :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2009 17.56.25 #109 av 117
Postet av: kenti
"Torja" skrev:Å, må jeg si no?

Ehh.. Nei, det må du ikke med mindre du vil.. ;)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 20.59.53 #110 av 117
Postet av: Typhoon7
Skjedd noe spennende her i det siste? Stemmer det ikke at du har flyttet? Blir det eget rom eller integrert løsning i stue?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 22.24.15 #111 av 117
Postet av: kenti
Det stemmer at jeg har flyttet i sommer ja. Mye stress - kan ikke skjønne at folk klarer å flytte når de ikke har ferie! Alt stresset før, under og etter flytting har gjort meg litt fraværende her, men nå fremover blir det nok bedre tid til både det ene og det andre.

Har jo nå flyttet fra midt i Oslo sentrum til litt utenfor, i enderekkehus. Bedre plass og fortsatt dedikert rom, på ca samme størrelse som det forrige - dog med noe lavere takhøyde (standard 240) enn de unormalt høye bygårdene på Grünerløkka. En annen fordel i det nye rommet er at det ikke grenser til noen naboer, verken over, under eller på noen av sidene. Planen er selvfølgelig å starte planlegging og siden bygging av en ny hjemmekino/lytterom.

Veien er målet =)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 22.37.39 #112 av 117
Postet av: Typhoon7
Kjenner til det. Flyttet selv fra leilighet til enderekkehus. Selve flyttingen er grei, men å komme i orden tok tid. Et halvt år etter er det fortsatt nesten umulig å komme inn i den ene boden. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.25.09 #113 av 117
Postet av: kenti
Har selv en del pappesker stående, selv om jeg vel har fått pakket ut rundt halvparten. Ikke verst det vil jeg si.

Står en del oppussing på planen fremover nå, så får se når jeg får tid og mulighet til å starte på på kinorommet. Jeg håper selvfølgelig så fort som mulig. I ferien har jeg allerede restaurert soverommet, noe som kostet både tid og penger - mildt sagt.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.40.52 #114 av 117
Postet av: Atle Torp
Spennende :-)

Har du flyttet mot øst eller vest?
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2009 00.02.00 #115 av 117
Postet av: kenti
Nordøst er vel ikke helt feil å si. Hellerud hvis du vet hvor det er? Fra Oslo E6 mot Gardermoen og første avkjøring.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2009 08.25.30 #116 av 117
Postet av: Anfield
Lenge siden sist her ja.... Høres spennende ut med nytt sted. Skal bli spennende å se hvor annerledes dette rommet blir i forhold til det du har hatt. Blir det stereo eller kino som får størst fokus?
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2009 01.19.25 #117 av 117
Postet av: kenti
Ja, det blir spennende. Jeg har ikke startet planleggingen av det nye rommet enda, men jeg vet at jeg skal kjøre noen av de samme tiltakene i forhold til selve lydisoleringen som på det forrige rommet. Det fungerte svært bra. Men denne gangen skal jeg også fokusere mer på akustiske tiltak i byggeprosessen, forhåpentligvis med noen gode tips her og der..

Stereo vil få godt fokus, så det blir ikke en sort bunker denne gangen heller.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar