Logo

kjøp av surround. sprm om tilkoblinger

Skriv et svar
19.03.2009 20.16.04 #1 av 5
Postet av: marama
skal kjøpe ett lite surround anlegg til stua..

tenkte litt på dette fra samsung.. skal være søyle høyttalere, bestemt av samboeren,
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=53953

men har nå tenkt en del på disse utgangene, ser att det er bare en hdmi.

da lurer jeg på hva den skal brukes til?

har en hd tuner + bluray som skal brukes..

hvis jeg kobler en hdmi inn på forsterkeren.. må jeg da ikke ha en hdmi fra forsterkeren til tv?
ser ikke vitsen med denne ene hdmi kontakten. noen som kan hjelpe?

er vel bare en optisk også... ser att de fleste anlegg av denne typen har samme inn/utganger

hvordan skal jeg koble opp surround anlegget?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2009 23.16.45 #2 av 5
Postet av: teebee
må vel koble bluray til hdmi in på anlegget og hdmi ut fra anlegg til tv. optisk fra hd dekoder til anlegget og hdmi fra hd dekoder til tv. har du kjøpt blurayspiller eller skal du kjøpe det også? ville nok gått for et annet anlegg. best er nok å gå for ett du bygger selv for å ha flere innganger. ellers har sony noen ferdig anlegg med flere innganger enn denne samsungen som kanskje bør sjekkes ut.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2009 15.00.37 #3 av 5
Postet av: marama
å koble bluray med hdmi inn på anlegget.. det går greit
å koble hdmi fra anlegget til tv blir værre... er jo bare en hdmi på anlegget

ser att de fleste surround anlegg av denne klassen har kun EN hdmi..

skjønner liksom ikke hva den skal brukes til. ingen vits å koble hdmi inn hvis det ikke går an å koble hdmi ut samtidig??

å bygge anlegg selv blir ikke aktuelt da samboeren min har bestemt att det skal være søylehøyttalere..
skal bygge egen kino i kjelleren snart ,så da får jeg kjøpe meg det jeg vil selv :biggrin:

men er det noen som kan linke til anlegg i samme form å ca samme pris ikke over 9000,- så takker jeg så meget for det..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2009 19.17.34 #4 av 5
Postet av: teebee
på samsung sin hjemmeside står det 1 hdmi ut og 1 hdmi inn
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2009 23.11.30 #5 av 5
Postet av: marama
ser det nå på hjemmesiden ja.. var vel litt dårlig sjekking av meg...

tenker jeg prøver dette. kjøper på nett så jeg kan teste om det er noe for oss..

takker så mye for hjelp..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar