Logo

kjøpe komponenter fra utlandet

Skriv et svar
28.01.2005 19.02.40 #1 av 3
Postet av: mbjornen
Hei

Jeg vurderer å kjøpe nye høytalere (yamaha ns 515f) og ny dvd opptaker (yamaha drx 2). Er det noen her som har handlet slikt fra utlandet? Er det noe å hente på pris?

setter pris på alle tilbakemeldinger

Mads
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2005 22.51.44 #2 av 3
Postet av: www.raaudio.no
"mbjornen" skrev:Hei

Jeg vurderer å kjøpe nye høytalere (yamaha ns 515f) og ny dvd opptaker (yamaha drx 2). Er det noen her som har handlet slikt fra utlandet? Er det noe å hente på pris?

setter pris på alle tilbakemeldinger

Mads


Generelt sett vil jeg ikke anbefale noen om å handle dyre elektronikk produkter fra utlandet. Vel drar du til sverige er jo saken noe enklere for der kan må hendvende seg personelig. Men når er jo ikke svergie kjent for å være billigere på forbruker elektronikk en Norge.

Men tenk på hva som skjer den dagen du trenger hjelp eller skal klage på produktet. Jeg driver eget firma og legger ikke skjul på at jeg må ivareta mine interesser.

Men jeg har mange ganger hatt fortvilte kunder på telefon eller på kontoret som har fått problemer med utstyr. Og prøve og få hjelp f.eks i tyskland eller england kan til tider være umulig. Da er gode råd dyre!!!!! og som importør vet jeg at mange i bransjen i Norge ikke rører disse produktene. Og da står du uten hjelp her også.

Et annet problem er pirat produkter. i England sier bransjen at så mye som 22% av det som selges via internet i UK er pirat produkter. Da spør jeg hvor trygt er det?? og vet du virkelig hva du får?

Og handle fra USA er ennå værre her florerer det av humbug, og ikke minst blir jo frakten omfattende. Fleste produkter leveres også kun som 120volt versjoner. så obs obs til det. Selv med omformer kan det gå galt. For disse er ikke godkjente for bruk i EU eller i Norge. Skulle huset brenne ned og de finner det produktet tror jeg lærepengen blir veldig dyr i form av avkortning på forsikringen.

Så alle som vureder å kjøpe utenlands bør tenke seg nøye om. I Norge vet du ihvertfall hvem du handler med, og du er beskyttet av Norsk lov. Prøv å vifte med Norsk lov ovenfor en vtysk eller amerikansk butikk og de ler av deg. Nei gå for det sikre, kjøp i Norge. syns du prisen er høy? javel så prut litt da.

Mvh

Roy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 08.45.54 #3 av 3
Postet av: pnerbye
Det er langt billigere med forbrukerelektronikk i Sverige enn i Norge og det er ikke noe problem å handle derfra. Roy har ett og annet poeng, men jeg mistenker Roy for å mele sin egen kake! ;)

Tro det eller ei, men Norge er ikke alene om å ha lovverk som beskytter forbrukere. Retur skal ikke være noe problem, i alle fall ikke for de jeg har hørt om som har handlet i Sverige.

Et sted jeg har hørt mye om, og som jeg kommer til å handle fra selv, er http://www.fyndborsen.se. Du kan enten få varene sendt til Norge ferdig fortollet og greier, eller du kan bestille det poste restante til et postkontor nær norskegrensen. I begge tilfeller sparer du penger i forhold til å handle i Norge.

Lykke til!

NS-M515: http://www.fyndborsen.se/produkt.php?ma ... rodnr=4916
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar