Logo

Kjøperåd om plasma igjen

Skriv et svar
26.06.2005 10.12.26 #1 av 15
Postet av: opas
:D Heisann.....
Jeg er helt ny her på forumet , men har vært blindpassasjer en stund og lest litt om hva som skrives her.
Jeg synes forumet virker godt og at nivået er godt selv om jeg er en skikkelig fersking i denne hjemmekino verdenen :lol:
Jeg har nettop pusset opp stuen min og funnet ut at jeg vil prøve meg på en hjemmekino på et ikke alt for stort budsjett.
Jeg kjøpte i går et Yamaha HTiB 1000 hjemmekinoanlegg på elkjøp etter tips her på forumet.
Det virker som et meget bra anlegg til 4800,- som jeg kan vokse litt med.
Men jeg skal også ha en plasmaskjerm for og bla matsje den nye stilen i stuen 8)
Budsjettet jeg har igjen lyder på ca 15000,- +/- litt.
Jeg sitter ca 2,5 meter fra skjermen og har analog UPC dekoder , og er usikker på om jeg bør velge 37 eller 42 tommer.
Stuen ellers er 40 m2.
Jeg er som sagt fersk og har sett litt på en Phillips FP 107 til 13995,- eller en Phillips FP 9946 ( 37tommer og Crystal Clear ?) til 16000,-
Men er som sagt veldig usikker.
Vil i utgangspunktet ikke ligge ut over 20000,- da jeg tror jeg kommer til å bytte igjen etter 3 år med denne utviklingen som skjer for tiden.
Har lyst på Panasonic , men prisen er litt for høy ennå.
Jeg klarer maks å vente til august , og prisen på Panasonicene har vel neppe falt i pris til den tid.
Håper ikke dette innlegget ble for langtekkelig , men jeg ville fortelle litt om hva jeg har og hva jeg tenker , så håper jeg at dere som er gode på dette kan hjelpe meg angående disse plasmaene og størrelsene.
På forhånd takk.
Ser fram til videre diskusjoner her på forumet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 14.57.24 #2 av 15
Postet av: orso
Jeg ville ha venter til Panasonic TH 37PA50 kommer ned i pris. Du får den til ca. 19000 nå. Det er en knall skjerm som du garantert kan ha lengre enn 3 år. Å kjøpe en skjerm til 15000 og bytte om 3 år er vel ingen god ide? Da hadde jeg heller kjøpt en billig crt (gjerne brukt). 37" er stort nok når du sitter 2,5 m ifra. Jeg tror "42 blir for stort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 15.05.31 #3 av 15
Postet av: orso
Sjekket prisen på Panasonic TH-37PA50 og ser at Elgiganten selger den til 16800,- ! Da er det bare å holde seg langt unna den skjermen fra Philips du nevner. Tipper at prisene vil synke enda mer til august.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 20.29.25 #4 av 15
Postet av: opas
"bomholt" skrev:Jeg ville ha venter til Panasonic TH 37PA50 kommer ned i pris. Du får den til ca. 19000 nå. Det er en knall skjerm som du garantert kan ha lengre enn 3 år. Å kjøpe en skjerm til 15000 og bytte om 3 år er vel ingen god ide? Da hadde jeg heller kjøpt en billig crt (gjerne brukt). 37" er stort nok når du sitter 2,5 m ifra. Jeg tror "42 blir for stort.



Takk for svar.
Jeg tror også at 37" burde holde selv om man som oftest ønsker så stort som , mulig.
Men jeg ser i butikken at det lett blir litt "kornete" på en 42" når jeg står et paer meter i fra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 20.32.48 #5 av 15
Postet av: opas
"bomholt" skrev:Sjekket prisen på Panasonic TH-37PA50 og ser at Elgiganten selger den til 16800,- ! Da er det bare å holde seg langt unna den skjermen fra Philips du nevner. Tipper at prisene vil synke enda mer til august.


Takk for svar og godt pristips :D
Det begynner å hjelpe når Panasonicen kommer ned mot 15000 ja...
Tenkte jeg skulle prøve å skrive ut prissiden til Elgiganten og ta med til Elkjøp og prute litt.
Har sett at andre her har klart å prute på prisen hos Elkjøp.
Jeg vil helst handle tv hos en forhandler i nærheten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 20.42.34 #6 av 15
Postet av: Rune
Vet ikke om det er nødvendig å prute. Den selges til 17.895 med fot (elprice har uten) her i Trondheim på elkjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 10.55.46 #7 av 15
Postet av: orso
"Rune" skrev:Vet ikke om det er nødvendig å prute. Den selges til 17.895 med fot (elprice har uten) her i Trondheim på elkjøp.


Det virker som om Elkjøp opererer med forskjellige priser fra butikk til butikk. Stemmer det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 13.57.31 #8 av 15
Postet av: opas
"bomholt" skrev:
"Rune" skrev:Vet ikke om det er nødvendig å prute. Den selges til 17.895 med fot (elprice har uten) her i Trondheim på elkjøp.


Det virker som om Elkjøp opererer med forskjellige priser fra butikk til butikk. Stemmer det?


Det ser ut som det ja :(
Jeg var innom Elkjøp i Rådalen ved Lagunen i Bergen , og der ville selgeren ikke gå ned en krone fra 19995,- som de hadde satt som pris.
Han sa at det sikkert var et lokalt tilbud som de hadde i Trondheim , men synes selv det var rart.

Jeg var også innom Elprice , rett over gaten fra Elkjøp , og der kunne han gå ned til 17500,- , men det var uten bordfot.
Selgeren der kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke heller ville ha en 37 "LCD skjerm fra Viewpia til 16000,- istedet :?:
Merkelig disse selgerne.

Så jeg får se hvor lenge jeg orker å vente på at prisen skal gå ned mot 16000.- for Panasonicen inkl bordfot.
Tror ikke jeg klarer det så lenge :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 14.10.16 #9 av 15
Postet av: Typhoon7
"opas" skrev:
"bomholt" skrev:
"Rune" skrev:Vet ikke om det er nødvendig å prute. Den selges til 17.895 med fot (elprice har uten) her i Trondheim på elkjøp.


Det virker som om Elkjøp opererer med forskjellige priser fra butikk til butikk. Stemmer det?


Det ser ut som det ja :(
Jeg var innom Elkjøp i Rådalen ved Lagunen i Bergen , og der ville selgeren ikke gå ned en krone fra 19995,- som de hadde satt som pris.
Han sa at det sikkert var et lokalt tilbud som de hadde i Trondheim , men synes selv det var rart.

Jeg var også innom Elprice , rett over gaten fra Elkjøp , og der kunne han gå ned til 17500,- , men det var uten bordfot.
Selgeren der kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke heller ville ha en 37 "LCD skjerm fra Viewpia til 16000,- istedet :?:
Merkelig disse selgerne.

Så jeg får se hvor lenge jeg orker å vente på at prisen skal gå ned mot 16000.- for Panasonicen inkl bordfot.
Tror ikke jeg klarer det så lenge :lol:


Hvis du er villig til å bestille fra Sverige blir prisen hyggelig, selv med fot.

http://www.fyndborsen.se
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 15.39.06 #10 av 15
Postet av: Tannoy
Det er klart du må prute på prisen! Orginalfoten har i følge Panasonic en veil. pris på ca 1300. Elprice tar 2995.
You do the math.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 18.55.39 #11 av 15
Postet av: orso
Har du sett de Philips modellene du nevnte ved siden av Panasonicen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 20.28.05 #12 av 15
Postet av: opas
"bomholt" skrev:Har du sett de Philips modellene du nevnte ved siden av Panasonicen?


Ja , men kun med dårlige signaler i Elkjøp buttikken.
Synes det var litt vanskelig å se noe forskjell da , kanskje litt mere blasst bilde på Phillipsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 21.05.45 #13 av 15
Postet av: Perceval
fyndborsen kjører 37pv500 til 26999, det er kun 2000 under det vi på Expert antagelig kommer til å ha som pris på denne, noen som har andre steder med ok priser?
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 07.52.24 #14 av 15
Postet av: Baal-Zebub
Bestilte min 37pv500 gjennom Expert (Elektrofil). Betalte kun 24.999,-


Får den sannsynligvis i løpet av dagen *gåsehud*

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 09.21.09 #15 av 15
Postet av: Perceval
hmmz, det e ein utolig bra pris! eg for min del vente på tilbakemelding på hvilken pris jeg får! blir skuffa om Panasonic ikke klarer å fikse bedre pris enn messe prisen.
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar