Logo

Koble Canal Digital PVR med Viasat HD

Skriv et svar
01.02.2009 22.53.06 #1 av 2
Postet av: Sinni
Har 2 innganger fra antennen på min CC PVR og begge er i bruk. Hvordan får jeg da koblet dette sammen med Viasat HD-motakeren? Er ikke so veldig hypp på å bytte ledninger hver gang jeg skal se noe på viasat... Noen som har en idè eller 2?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 08.54.19 #2 av 2
Postet av: Bobben
"Sinni" skrev:Har 2 innganger fra antennen på min CC PVR og begge er i bruk. Hvordan får jeg da koblet dette sammen med Viasat HD-motakeren? Er ikke so veldig hypp på å bytte ledninger hver gang jeg skal se noe på viasat... Noen som har en idè eller 2?


Viasat benytter en annen satellitt så du setter opp en egen LNB for Viasat og trekker kabel direkte til Viasat mottageren.
Det er den eneste løsningen som vil være stabil og fungere bra. Du kunne muligens koble 1-vest og 5-øst gjennom en DiseqC switch og direkte til Viasat mottageren og så videre fra looputgangen til HDPVR. Problemet er at det er sannsynlig at Viasat mottageren vil forstyrre for HDPVR'n selv om Viasat mottageren står i standby (men det kan hende HDPVR vil fungere normalt med Viasat boksen i standby). Løsningen med DiseqC switch kan altså føre til at du får problemer med opptak og signaler til HDPVR'n. Derfor er direkte kabel fra Viasat LNB til Viasat mottageren den absolutt beste løsningen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar