Logo

Koble hjemmekino

Skriv et svar
02.12.2008 08.25.15 #1 av 3
Postet av: moses
Hei!

Rimelig fersk på dette omerådet, så jeg kunne trenge litt hjelp med oppsett og kobling av kabler.

Spørsmål 1:

Er dette alt jeg trenger?:

HDMI-kabel fra GET-boks til receiver.

HDMI-kabel fra Blu-Ray til Receiver.

HDMI-kabel fra receiver til TV.

Altså må jeg ha 3 HDMI-kabler.

Spørsmål 2:

Er det forskjell på kvaliteten på vanlige antennekabler? Altså den fra veggen til GET-boks.

Spørsmål 3:

Regner med at Blu-Rayen sender signalene (1080p) uskalert gjennom både receiver og TV (full HD) uten at man trenger å stille inn noe som helst.
Men hva med GET boksen? Kan man stille inn både den og receiver så signalene blir sendt til TV'en for oppskalering? Og vil det lønne seg. Eller bør receiveren ta seg av oppskaleringen?

Har både Pioneer TV og Pioneer receiver.

Eller egentlig har jeg ingenting, men utstyr er bestilt.

Takker for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2008 11.25.33 #2 av 3
Postet av: roffe
Spm1:
Du trenger høyttalerkabler (for du skal vel ha egne høyttalere?) og antennekabel til Get-boksen, ellers har du vel alt. Strømkabler følger med komponentene.

Spm2:
Tror du skal kunne klare deg med en hvilken som helst antennekabel så lenge den følger spesifikasjonene til Get-boksen.

Spm3:
Siden jeg ikke har noen av komponentene dine kan jeg ikke gi noe klart svar, men jeg har hørt mye bra om Pioneers TVer og lite bra om hardwaren i Get-boksene, så jeg vil tro at det beste er å la TVen gjøre oppskaleringen. Det setter også mindre krav til HDMI-kablene, dersom det er litt lengde på disse. Subsidiært kan Pioneer-receiveren kanskje også gjøre en oppskaleringsjobb, men hvor bra den gjør det (eller om den kan det i det hele tatt) avhenger vel av hvilken modell du har.

Det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve deg fram og se hva som gir best bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2008 12.52.06 #3 av 3
Postet av: moses
Takker og bukker!

Litt tryggere å være forberedt når utstyret kommer.

Høytalere har jeg kontroll på.

Og nå tror jeg at jeg har kontroll på resten også :D

Og det er nok lurt å teste seg fram ja, men greit å ha koblet riktig :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar