maartn
Aktiv
E-post
Hei.
Jeg har tideligere brukt scart utgangen til å koble lyden fra tv'en til forsterkeren.. men den er nå i bruk til dvd spilleren.. er det noen måte jeg kan koble lyden fra tv'en utenom den? jeg gidder ikke bruke headset utgangen..det blir jo helt feil.. må stille lyd på tv'en osv. har bare 1 scart inngang..
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"maartn" skrev:Hei.
Jeg har tideligere brukt scart utgangen til å koble lyden fra tv'en til forsterkeren.. men den er nå i bruk til dvd spilleren.. er det noen måte jeg kan koble lyden fra tv'en utenom den? jeg gidder ikke bruke headset utgangen..det blir jo helt feil.. må stille lyd på tv'en osv. har bare 1 scart inngang..
Du får scart-kabler hvor du kan kjøre lyden ut i vanlig phono ...
Noe slikt:
Artikkel nr 32-7846 på Clas Ohlson
Knut
maartn
Aktiv
E-post
skjønte ikke helt hva du mente nå.. altså.. jeg har bare 1 scart utgang på tv'en .. var blir meningen?
Knut
E-post
"maartn" skrev:skjønte ikke helt hva du mente nå.. altså.. jeg har bare 1 scart utgang på tv'en .. var blir meningen?
Scart-kabelen fungerer som en vanlig scart kabel, men i tillegg så har den rca-ut fra scart-kabelen ... hadde bildet vært zoomet ut hadde du skjønt hva jeg mente ... du henter lyden fra scart-kabelen ... enter misforstår jeg hva du er ute etter, eller så er jeg dårlig på å forklare
Knut
maartn
Aktiv
E-post
ah okey.. så jeg kobler denne scart kabelen mellom tv'en og dvd'en .. også er det en utgang på samme kabelen til lyd? jeg gjentar at jeg bare har 1 scart utgang på tv'en
Knut
E-post
"maartn" skrev:ah okey.. så jeg kobler denne scart kabelen mellom tv'en og dvd'en .. også er det en utgang på samme kabelen til lyd?
Ja, med mindre jeg er helt på jordet er dette riktig. Broren min bruker en slik kabel på en gammel TV han har, og der kobler han lyden fra TVen på en H/K AVR 80 forsterker ... men nå ble jeg selvsagt skikkelig usikker
Noen andre? Hjelp!
Knut
9kki
Aktiv
E-post
Du skal ha en slik en du!!
hama42946_mx.jpg (
17,8076171875 KB) Vist 550 ganger
9kki
Aktiv
E-post
Og kanskje en slik en...
hama42357_mx.jpg (
24,1435546875 KB) Vist 542 ganger
maartn
Aktiv
E-post
se der ja.. det der trenger jeg:) har en slik input output sak .. tror du jeg trenger en slik dobbler i monster? jeg har vanlig scart kabel i monster.. siden det skal bli "bra" så trenger jeg kanskje dobbleren også i monster..