Logo

Komplett hjemmekino mellom 5-6000 kr.

Skriv et svar
15.02.2009 20.03.56 #1 av 9
Postet av: Fredrikbg
Kjøpte meg Playstation 3 for en stund siden, og har akkurat kjøpt meg en ny tv. (Samsung le40a656)
Og fikk lyst på ett hjemmekinoanlegg for å gjøre filmopplevelsen enda større! Tenkte på noe mellom 5-6 tusen kr.
Siden jeg skal bruke playstation 3, trenger det ikke følge med noen spiller. Har tenkt til å se på Blu-Ray, så det hadde vært bra om anlegget hadde støtte for HD-lyd.
Håper noen som har litt bedre peiling enn meg, har noen forslag til hva som kunne passe :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 05.29.45 #2 av 9
Postet av: Zleepyme
Ta å se litt på http://www.surround.no der har de mange gode oppsett. Spesielt så har Dynavoice fått gode kritikker.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2009 23.01.44 #3 av 9
Postet av: Dovenpeis
HD-lyd på et komplett kringlydanlegg til den prisen ser ikke ut til å kunne oppdrives. Jeg er riktig nok ikke noen ekspert på området, men jeg tror også at man likevel må opp noen prisklasser for å få et reelt utbytte av HD-lyd.

Hva sier dere andre her? Vil man få et reelt utbytte av HD-lyd på et komplett kringlydanlegg i budsjettklassen? Eller er det lydkvalitetmessig like greit å satse på standard dolby digital i denne prisklassen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 07.25.12 #4 av 9
Postet av: Jerome
Ja, det stemmer det du skriver. 5-6k er for lite for å få et bra surround anlegg. Du bør vurdere hva du egentlig trenger og se hvor mye du må betale for å få drømmen din :D
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 19.23.19 #5 av 9
Postet av: Fredrikbg
Har sett på dette anlegget; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101125 Men er litt i tvil om anlegget har støtte for HD-lyd eller ikke. er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 19.46.13 #6 av 9
Postet av: dAVinci
Den støtter Dolby Digital Plus/Dolby TrueHD/DTS-HD. Det står i teksten. Det blir altså HD-lyd fra dette anlegget. Så ut som en rimelig inngangsport til HD dette. Inngangsporten var vel tidligere en Yamaha RX-V663, men den koster 4500 uten at en har en eneste høyttaler.

Kjøper du den må du poste dine erfaringer her. Mange som gjerne vil ha billig HD. :)
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 19.52.34 #7 av 9
Postet av: Fredrikbg
Ja skal gjøre det ;)
Men leser på Sony.no (http://www.sony.no/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htp-bd3sf#pageType=TechnicalSpecs) at; Dekodingsformat

DTS HD/Dolby®TruHD/Dolby® Digital+ NEI/NEI/NEI
Blir litt forvirret av dette når noen skriver at det har støtte for HD-lyd og noen ikke...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 09.03.03 #8 av 9
Postet av: teebee
ja virker som sony ikke vet va de selv støtter. lengere ned i spesifikasjonen på audio står der
8-kanals lineær PCM-bitstrøm ut JA
Dolby® True HD-dekoding JA
Dolby® True HD-bitstrøm ut JA
DTS-HD Master Audio-dekoding NEI
DTS-HD Master Audio for bitstrøm ut JA
Audio-D/A-omformer 192 kHz / 24-bit
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 14.51.09 #9 av 9
Postet av: dAVinci
Den dekoder ikke signalet for så å sende det ut analogt, men den bitstreamer det. Men i og med at dette er en DVD-reicever blir det litt klønete formulert.
"Bli lyd!" ....og så ble det lyd....kringlyd!
(AVhengig Formerly Known as pnerbye)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar