Logo

Labbetuss' hjemmekinotråd - Ayon CD-3 i hus, hjelp!?

Skriv et svar
26.02.2009 23.48.08 #31 av 49
Postet av: spoonfeedme
Det var da helt perverst med subber du hadde i rommet ditt ;). Hvor stort er det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 00.07.34 #32 av 49
Postet av: Labbetuss
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 10.14.52 #33 av 49
Postet av: DevilEj
Jeg anbefaler å ikke bruke strømrenser (og spesielt ikke Monster sin) på Ayonproduktene. Var jeg deg ville jeg fått et par dempeplugger fra Soundplanet som bøter på spenningsproblemet. Jeg har et par av disse selv, og kan ikke finne at de farger på noen måte. Har heller ikke fått noen tilbakemeldinger fra andre jeg vet bruker dem om at det skulle være noe problem.
Siden SoundPlanet sender ut disse gratis til de som trenger dem har du lite å tape på en sammenligning med og uten.
Grunnen til at dette problemet oppstår på endel surroundreceivere er at de ikke er bygget for å tåle inngangsspenninger på over 2,5v som mange high-end kilder, og spesielt rørkilder leverer. På en integrert forsterker eller ekstern pre vil dette derfor ikke være noe problem. Flerkanalsreceiverene har dessverre en svakhet her. På spørsmål til Ayon angående dette var bare svaret at de ikke kunne forstå hvorfor man ville bruke disse spillerene på receivere i det store og hele da de fortjener bedre 8)
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 11.19.01 #34 av 49
Postet av: Labbetuss
Takk for kjempesvar devilej!

Ok, leste litt på forumet og noen erfaringer om farging av lyd ved bruk av disse.

Har ikke receiver, men en ekstern prosessor (Rotel 1570), men problemet er der likevel. Hadde håpt på at jeg skulle slippe dette problemet.
Senker ikke attenuatorene spenningen med kun 2v, da er vi vel nede i 3,5v. Er dette spiselig for prosessorer/receivere?

Kunne det vært å anbefale å bruke et Supra grenuttak/filter?

Hva er det med Monster sin som gjør det tricky, vet du det? :oops:

Forstår Ayon godt jeg, hehe :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 11.35.52 #35 av 49
Postet av: DevilEj
De senker ca 10 db, men jeg er usikker på hvor mye det utgjør i volt. Under test av CD-1 på en Arcam AV9 oppsto det samme problemet, mens det gikk fint på en C31 2-kanals pre. Dempepluggene har løst problemet med forvrengning i alle oppsett jeg har hørt om, så det burde fungere så fremt støyen ikke har et annet opphav (kokende inngangsrør e.l)
Om Monster er verre enn andre vet jeg ikke, men min tidligere 5100signatur ga kun dynamikkbegrensning sammen med Ayon.
Hva er grunnen til at du gjerne vil bruke et filter??
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 11.59.41 #36 av 49
Postet av: Labbetuss
Det var helst på grunn av denne støyen.

Har du noen anbefaling av et grenuttak som er gunstig?

Har noen prøvd Supra sitt evt. noen andre?

Må iallfall ha et grenuttakk av god kvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 12.04.41 #37 av 49
Postet av: Labbetuss
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 12.32.25 #38 av 49
Postet av: Atle Torp
Glem slikt Labbetuss. Jeg har testet alt fra skyhøy highend til billig-billig, og det er rett og slett bortkastet penger. JEg hadde ikke noe som helst støy på mitt oppsett, og det var et ekstremt følsomt oppsett. Dempeleddene sendes for øvrig i dag :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 12.59.24 #39 av 49
Postet av: Labbetuss
Supert Atle, takker så mye!

Må uansett ha et nytt grenuttak siden Monster"filteret" som jeg har nå ser ut til å lage krøll. Har du noen anbefaling?

Trenger ikke være dyre sorten, bare det er skikkelig og tåler at det går en del strøm gjennom det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 18.58.29 #40 av 49
Postet av: Labbetuss
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2009 09.19.44 #41 av 49
Postet av: DevilEj
Jeg har et par grenuttak fra Supra liggende. Fordelen med dem er at de har 6 tilkoblinger, og man får aldri nok av dem bak et rack. Byggekvaliteten er også god på disse
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2009 10.47.21 #42 av 49
Postet av: Labbetuss
Hvordan er disse i forhold til Monsteren du hadde, noen unoter etc du har lagt merke til?

Degraderer de lyden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2009 12.13.04 #43 av 49
Postet av: DevilEj
Bruker den ene til spillkonsoller etc i surroundoppsettet. Alt annet går rett i vegguttak da jeg ikke vil bruke filter på noe her
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2009 23.40.12 #44 av 49
Postet av: Atle Torp
Lag deg en egen skinne med normale støpsler på rad og rekke med 2,5mm2 PR i mellom. Det gjør susen :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 10.55.54 #45 av 49
Postet av: Labbetuss
Det hørtes veldig fristende ut, noen tips til hvordan jeg bygger slik? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar