Logo

Lange strekk av bilde til projektor, eller lyd?

Skriv et svar
11.08.2005 22.11.02 #1 av 2
Postet av: kWern
Hei.
Driver å planlegger innkjøp av projektor (sikler på Panasonic PTA-E 700).
Lurer på om noen har noen formening om følgende:

Jeg har en del stæsj jeg vil koble på projektoren: PC, XBOX (XBOX 360 til jul), PS2 og muligens en DVD-spiller (blir mest sannsynlig plassert ved TV, vil bruke PC som DVD-kilde for projektoren).
Tenkte å brukte en signalvelger for lyden for disse, f.eks. Joytech AV Control Center, og unngå lange strekk av en drøss med videokabler, og istedet sende all lyd via én optisk digitalkabel (Supra 12m TOS-link) til forsterkeren. På den måten blir videokablene vesentlig kortere, og kan skjules bedre. PC kobles på projektor med VGA eller DVI. Nettverket er ved PCen, og jeg bruker XBOX Live og PS2 Network play, så jeg sparer litt kabler på dette også med denne løsningen. Har også compositt og s-video inn på PC-skjermen, så jeg har muligheten for å spille uten å bruke prosjektoren.
Å ha reciever (og alt det andre) ved projektoren, er uaktuelt, da jeg er litt for glad i de høyttalerkablene jeg har, og jeg også vil ha god TV-lyd (kort vei fra TV til reciever).

- Så, noen synspunkter på dette? Problemer med lyd over lange strekk :?: Lip-sync pga lang avstand til reciever, f.eks.? (optisk er da ved "lysets hastighet"...?). PCen har jo lip-sync'ing, men ikke konsollene.

Kommentarer mottas med takk.

Se elendig skissetegning tegnet med mus under: :arrow: hjemmekino-skisse1.jpg hjemmekino-skisse1.jpg ( 36,1455078125 KB) Vist 397 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 05.47.19 #2 av 2
Postet av: Bøgge Bakken
Jeg ville ha kjørt en lang optisk kabel. Lange og gode bildekabler blir fort dyre og du vil få en drøss med ledninger som går fra den ene til den andre enden av rommet. En optisk kabel overfører digital så man trenger heller ikke den dyreste kabelen for å få lyden fram. En annen fordel med optisk kabel er at de som regel er meget tynne slik at man kan gjemme denne langs lister uten at noen legger særlig merke til den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar