Logo

Lav kvalitet på TV3 på CD parbol?

Skriv et svar
22.04.2008 21.09.54 #1 av 3
Postet av: pusene
Etter å ha gledet meg over at endelig er TV3 nå å finne hos CD, ble skuffelsen desto større når jeg fikk se bildekvaliteten.

TV3 ser rett og slett ut som graut, det virker som den er vesentlig mer komprimert enn de andre kanalene. Dette gjelder spesielt i scener med mye endringer i skjermbilde, og er lett se under rulleteksten på slutten av alle programmer eller action scener i film. Blokking av bilde, og mye digital støy.

Men så slo det meg; er dette forårsaket av?
* dekoderen min (standard CDC-7000), CD
- kan noen verfisere den samme dårlige kvaliteten på en Dreambox eller HD-boksen til CD?
* CD parabol
- kan noen sammenlikne kvaliteten på CD parabol med kabel og Viasat parabol?
* TV3
- ingen kan se forskjell,TV3 sender dårlig kvalitet ut

Eller har andre noen gode årsaker til dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2008 16.06.07 #2 av 3
"pusene" skrev:Etter å ha gledet meg over at endelig er TV3 nå å finne hos CD, ble skuffelsen desto større når jeg fikk se bildekvaliteten.

* CD parabol
- kan noen sammenlikne kvaliteten på CD parabol med kabel og Viasat parabol?
* TV3
- ingen kan se forskjell,TV3 sender dårlig kvalitet ut

Eller har andre noen gode årsaker til dette?


Tommy(Actionchicken)
Sjekket nå med utgangspunkt fra kanalene TV3 og Viasat 4, brukte en AV-svitsj slik at jeg kunne sammenligne kjapt. Brukte like scart-kabler fra Supra og på en 40" flatskjerm fra JVC, så kunne jeg ikke skildre noen forskjeller bildekvalitsmessig, lyden tok jeg ikke hensyn til. Svitsjet flere ganger frem og tilbake, satt også klisteret forran skjermen og merket heller ikke her noen umiddelbare forskjeller. Skarphet, støy og farger var identisk, de andre som var der sa heller at dem ikke kunne se noen forskjell. Hvordan resutaltet er med de nye boksene sammenlignet mot hverandre vet jeg ikke-

Dekoderne som ble brukt er følgende:
http://viasat.no/cm/2.10/2.165/1.283?boxId=1.3487
https://search.canaldigital.com/templat ... _5901.aspx


Først og fremts, hva slags kabler bruker du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2008 21.03.35 #3 av 3
Postet av: pusene
Jeg bruker kun standard scartkabler, men det skal ikke ha noe å si. NRK og TV2 har vesentlig bedre bildekvalitet.Viasat4 ser også bra ut, har ikke sett nok på denne kanalen til å være helt sikker.

Du har forøvrig brukt samme dekoder som meg på CD. Kan du bekrefte en kvalitetsforskjell mellom TV3 og f.eks. NRK1 eller TV2?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar