Logo

lcd 32-37" til pc/spilling - 8ms svartid - er det sant?

Skriv et svar
06.05.2005 00.12.31 #1 av 7
Postet av: wiiking
Skal oppgradere til LCD skjerm.
Men problemet har vært svartiden på større skjermer. Dem er alt fra 16-25ms. Dette fungere svært dårlig mht pc bruk, da især spilling.

Se nå flere kommer med 8ms! Dette virker nesten for god til å være sant.
- QPV 37" LCD HD TV Kr.19.990,-
http://qpv.no/page_layout_37lcd.htm
- Viewpia 37" LCD TV
http://www.elprice.no/modules/module_13 ... foId=11299

Det fins andre merker som har noe ala samme specs. WooYoung og Philips for å nevne noen.
Det jeg lurer på er om dette virkelig er reelt?

Tar man specs på Viewpia skjermen vil man ikke finne noe som engang er i nærheten av så rå specs! Er oppvokst med at høres det for godt til å være sant, er det som oftest det.

Jeg trenger en skjerm som holder mål, kan du hjelpe meg blir jeg evig takknemlig!

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 13.47.24 #2 av 7
Postet av: boly
Har brukt flere mnd. på og finne ny skjerm, lest alt jeg har kommet over osv. :? Det eneste som er sikkert er at jo billigere skjermen er jo fullere må personen som har tatt div. målinger på skjermen ha vært.

Endte opp med 37PF9986 etter masse frem og tilbake, har ikke fått den ennå, men skal komme neste uke :mrgreen:

Det beste er og ta turen til butikken og se for deg selv, forlang og få se vanlig analog. tvbilde, ikke bare animasjons filmene de altid sender på elbutikkene. :wink:

HIFI klubben har nettopp senket prisene på sine skjermer (Sharp) med 21% :shock:

Pass bare på att skjermen har de tilkoblings muligetene du trenger, og ta ikke en sleip selgers anbefalinger for god fisk :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 13.51.32 #3 av 7
Postet av: boly
Ops glemte en liten ting, svart tiden på 8ms vill jeg tro er en liten omskriving av sannheten, den er nok nermere 16ms, de har vell bare glemt at svarttiden måles svart -hvit -svart, og ikke bare svart -hvit :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 17.30.33 #4 av 7
Postet av: wiiking
hei boly.
har sett på philips sine.
kan du gi meg tilbakemelding så snart du får prøvd din skjerm?
forresten, er den skjermen dyr?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 18.16.37 #5 av 7
Postet av: Rune
Spesifikasjonsmessig virker den veldig bra, men spesifikasjoner kan lyve og spesielt responstiden ikke er til å stole på siden det finnes mange måter å måle dette på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 18.30.58 #6 av 7
Postet av: boly
"wiiking" skrev:hei boly.
har sett på philips sine.
kan du gi meg tilbakemelding så snart du får prøvd din skjerm?
forresten, er den skjermen dyr?


Får den vist nok til uka, sammen med nytt surround anlegg, det blir så jæ**** bra. Tv kosta 31500,- tenkte opprinnelig og kjøpe 32", men prisforskjellen er så liten så jeg kjøpte 37PF9986 istedenfor. Skal vistnok ha disse spes:
Bilde/skjerm
Bredde/høyde forhold : 16:9
Lysstyrke : 450
Kontrastforhold : 800:1
Diagonal skjermstørrelse (tommer) : 37 inn
Diagonal skjermstørrelse (cm) : 94 cm
Skjermtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Bildeforbedring : Pixel Plus II™, Digital Crystal Clear, Progressive Scan, 3D-kamfilter, Active Control + lyssensor, Digital Natural Motion, Jagged Line Suppression, Movie Plus, WideScreen Plus
Skjermforbedringer : Skjerm med antirefleksbelegg
Visningsvinkel (horisontal) : 176 grader
Visningsvinkel (vertikal) : 176 grader
Paneloppløsning : 1366 x 768p
Svartid : 12 ms
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2005 18.35.10 #7 av 7
Postet av: boly
"wiiking" skrev:hei boly.
har sett på philips sine.
kan du gi meg tilbakemelding så snart du får prøvd din skjerm?
forresten, er den skjermen dyr?


Heisann, glemte og si at jeg skal gi tilbakemelding :D , samt at jeg skal prøve og få lagt ut noen bilder, finner ikke ut av det ennå :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar