mr_screen
Aktiv
E-post
Min første post:
Etter endelig å ha sett det gamle Phillips-tv-et ta kvelden begynte jakten på nytt TV for en uke siden.
Jeg satte meg følgende mål:
- 32 tommer
- HD ready
- DVI eller HDMI
- lav responstid
- godt bilde fra analog parabol
Etter å ha trålt nettet etter informasjon var konklusjonen at LCD var best hvis man skulle ha mindre enn 37 tommer, plasma er best om man skal ha 40+.
Jeg kjøpte faktisk et Samsung LE32R41B, men ble smertelig klar over hvor utrolig tv-et var. På enkelte DVDer var etterslepet ekstremt, fotball på tv3 ble en vits. Faktisk synes jeg mitt 20 år gamle Phillips tv så mye bedre ut!
Så nå har jeg begynt å vurdere plasma seriøst og samtidig gå opp til 37".
Ser at det begynner å bli ganske dyrt når man ønsker DVI/HD Ready stempelet...LCD virker totalt ubrukelig for bevegelse og kontrast.
Noen som kan bistå med oppmuntrende råd?
Begynner å bli litt fortvilet.
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Har du prøvd å slå av DNE eller hva det heter på samsung? Det pleier å hjelpe på etterslepet. 37PA50, garantert ikke etterslep.
Innlegg #500 gitt
kark
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Kjøpte LG32LX2R LCD for ca.1mnd. siden,og er kjempefornøyd med bilde på den.Fores med digital parabol (Force 1199) og etterslep på TV3 fotball er ikke merkbar
kid
Hjemmekinosjef
E-post
Etterslepet på nevnt modell skal ikke være så veldig ille, så er nok signalene dine som spiller en stor rolle inn her og. Har du testet tv'et mot dvd med god kilde + kabling? Bare for å se hva tv'et virkelig kan klare? Tror jeg ville testet dette og hvis du såfall var fornøyd, ville jeg vurdert å bytte til digitale tv sendinger etc.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Har du etterslep med dvd må det være noe galt med tv eller innstillinger.
Har flere kompiser som har lcd og dvd spillere i alle prisklasser og har ikke sett etterslep med dvd.
Fotball derimot er en anen ting, skal du ha flatskjerm uten etterslep må du[u]høyt[/u] i priklasse på lcd skjermer, samt at du må fore med meget bra signal.
Kjører selv med digital parabol og phillips 37PF9986 uten nevnte problem, og er meget fornøyd.
Du kan slippe billigere unna med plasma men da må du vel opp på 42" vill jeg tro, da de ikke produseres i små størrelser.
Kvaliteten på skjermene lcd/ plasma følger prisen stort sett. Over 25k- 30k og du får skjermer med mindre problemer.
Bestemmer du deg for plasma må du bare se denne PANASONIC TH42PV500PDS , så den med hdtv og det er bare og bøye seg i støvet, beste plasma jeg har sett, bedre en pioneer.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
mr_screen
Aktiv
E-post
Etter fire timer i diverse butikker i dag var jeg nær ved å gi opp.
Stilte følgende krav i dag:
37"
Plasma
HD ready/HDMI
Valget falt på PANASONIC TH37PV500E, og jeg har såvidt fått satt det på plass og koblet til. Poden skal se ferdig "Vegetales" før jeg slipper til, men jeg håper det er ok.
Måten jeg koblet Samsungen til DVD og parabol var via scart.
Tuneren er nokian som fulgte med gull abb.
Uansett hva jeg prøvde ble det dårlige fargegraderinger og overgang svart/grått som var pill råttent.
Nå gleder jeg med til en laang tv-kveld..
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Og lang ble den?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung