Logo

Le Théâtre Audio De Werdenskrieg. Leiligheten er solgt ...

Skriv et svar
16.03.2008 21.49.28 #106 av 179
Ser meget bra ja! Er heller ikke for dominerende til å være såpass stor, den glir godt inn med resten av oppsettet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 22.11.47 #107 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Takker!
Det tok litt tid å finne rette plasseringen, men føler jeg kom i mål til slutt. Det gjenstår enda endel arbeide med kabler etc, men vi kan ihvertfall nyte film!
Og ja, det er virkelig et beist, jeg føler ikke helt størrelsen kommer frem på bildet. Krellene blir to små puslinger under denne.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2008 21.38.21 #108 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg

Dette trøkker!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2008 22.32.14 #109 av 179
Postet av: Torja
Ser veldig tøft og engentlig lekkert ut... :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2008 16.09.12 #110 av 179
Ser at både du og Pixel har kommet på denne siden, hvordan rotet du deg opp i dette :wink: ?
http://www.teknofil.no/wip4/galaktiske_ ... l?id=27151
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2008 17.35.00 #111 av 179
Postet av: orso
Ser ut som en skikkelig voksen senter.
Har du fått ecophon plater i taket også?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 00.06.27 #112 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
quote="Tommy(Actionchicken)"]Ser at både du og Pixel har kommet på denne siden, hvordan rotet du deg opp i dette :wink: ?
http://www.teknofil.no/wip4/galaktiske_ ... l?id=27151[/quote]
WTF???
Dette har ikke jeg hørt noe om. Ingen har spurt om lov og ikke minst: hva har vår hjemmekino med HD-projektorer å gjøre?
Altså for all del, jeg synes bare det er kult om noen fatter interesse for kinoen og jeg har ingen betenkeligheter med å reklamere for hjemmekino.no, jeg liker bare virkelig ikke å oppdage at en kommersiell side har tatt bildene uten engang å spørre, pluss at de ikke har noe med artikkelen å gjøre.


"bomholt" skrev:Ser ut som en skikkelig voksen senter.
Har du fått ecophon plater i taket også?

Joda, senteren er veldig voksen og jeg er veldig fornøyd hva den presterer.
De siste investeringene er de beste jeg har gjort.

Nei, jeg har utsatt platene i taket av flere grunner. Én er at jeg plutselig fikk sett de nye subene til XTZ pluss at jeg samtidig fikk et tilbud på høyttalerne. Så fikk jeg sett Room Analyzer som jeg også bestilte. Så var det senteren og nye bakhøyttalere.
Budsjettet til akustikk falt liksom litt bort, kan man si.
Jeg har også blitt litt i tvil hva jeg faktisk vil gjøre med himlingen. Echophon eller hvite Scrunch? Andre alternativer? Jeg trenger visst litt mere tid på dette ... :?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 08.56.46 #113 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Har nå vært i kontakt med artikkelforfatter og alt er ordnet opp i.
Et bilde er rettighetsbeskyttet av fotograf selv om bildet er lagt ut på en nettside, så det lønner seg spørre først.
Har ingen problemer med at bildet blir brukt i denne artikkelen, jeg vil bare bli kontaktet på forhånd.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 14.30.05 #114 av 179
Det skjønner jeg, men det reklameres ikke til hjemmekino.no sine presentasjoner; men AVForum sine.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 16.37.47 #115 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Det skjønner jeg, men det reklameres ikke til hjemmekino.no sine presentasjoner; men AVForum sine.

Hmm, det er kanskje en skrivefeil? AVforum-bildene har vannmerke med minhjemmekino.no-logoen, så jeg kan ikke tro at han har tatt bildet derfra.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 16.59.32 #116 av 179
Ikke at det har noen betydning.

Hjemmekino.no sine presentasjoner er:
min.hjemmekino

Mens AVForum.no sine er:
minhjemmekino

Det linkes til AVforum, men bildet er kanskje tatt fra Hjemmekino.no

EDIT: Pixel har heller ikke denne bemerkningen på bildet og han har kun lagt ut sin kino der

En liten bagatell, men bare stusset litt over dette. :roll: :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 18.41.25 #117 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Lurte på om det kunne være en skrivefeil fra artikkelforfatter (at han hadde glemt punktumet etter "min"), men siden Pixel ikke har lagt ut bildet her, får jeg ikke dette til å stemme.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2008 08.38.09 #118 av 179
Postet av: DeVille
Meget imponerende. Jeg skal gå igang med å bygge opp en hjemmekino selv, selv om det nok blir en klasse lavere. Dog er jeg interessert i Infinity Cascade høyttalere, både front, center, bak og sub. Som deg har jeg vanskelig for finne noe særlig med tester og brukerinformasjon, og håper du kan dele av dine erfaringer. Jeg fikk inntrykk av at du likte dem, men senere så jeg at du solgte dem, så kanskje du endret mening?

Takker.
- Ulf
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2008 17.52.57 #119 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"DeVille" skrev:Meget imponerende. Jeg skal gå igang med å bygge opp en hjemmekino selv, selv om det nok blir en klasse lavere. Dog er jeg interessert i Infinity Cascade høyttalere, både front, center, bak og sub. Som deg har jeg vanskelig for finne noe særlig med tester og brukerinformasjon, og håper du kan dele av dine erfaringer. Jeg fikk inntrykk av at du likte dem, men senere så jeg at du solgte dem, så kanskje du endret mening?

Takker.
- Ulf

Nå har vi hatt kontakt via PM, men tenkte jeg kunne si litt allikevel.
Cascade var jeg veldig fornöyd med, men jeg fikk et annet tilbud jeg ikke kunne si nei til.
Subene har jeg ikke testet men har bare hört lovord om dem.
Jeg fikk ikke Cascadene skikkelig til som bakhöyttalere pga sweetspot sto for näre bakvegg og bakhöyttalere. Höyttalerne spilte veldig bra de, og hadde jeg hatt lengre avstand fra veggen hadde de nok passet langt bedre.
Senteren solgte jeg da jeg kom over en av mine favorittsenterhöyttalere på nettet og fikk den til en overkommelig pris.
Ikke noe galt med den heller, men drömte om å ha en skikkelig monstersub, noe jeg også fikk.
tror ikke man finner bedre veggmonterbare höyttalere, ihvertfall ikke med slik ekstrem Waf.
Bruker man litt tid på å få montert dem skikkelig kan de låte meget bra.

Man bör montere dem närmest mulig hodehöyde. Avstanden mellom fronthöyttalerne bör väre identisk med avstanden fra sweetspot og frem til fronten av fronthöyttalerne. Da har man aller best forutsetninger for at dette virkelig skal låte bra.
Cascadene trenger også endel innspilling og de trenger godt med krefter for å åpne seg skikkelig opp.



Ellers skjer det ting hele tiden i Le Théâtre Audio De Werdenskrieg!
Jeg selger nå Krell Showcase, Infinity Cascade og etterhvert også Parasound Halo A23.
Inn kommer mest sannsynlig en ny hi-end prosessor med alt av lydformater og innganger, pluss det blir en ny flerkanalsforsterker og utvidelse til 6.1. Jeg skal fortsatt bruke Krell KAV-3250 som kraft til front og senter. Nye mindre akustiske tiltak er på vei, noe jeg får levert litt av på lördag.
Jeg venter også på at XTZ skal lansere SUB AMP 1 DSP som jeg skal ha to stk av. Dette er eksterne subwooferforsterkere med innebygget DSP (Digital Sound Processor). Dette blir nok en killer match sammen med mine XTZ 99W10.17 P og XTZ Room Analyzer.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2008 20.17.17 #120 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Sweetspot er flyttet frem for bedre lytteforhold og for større kinofølelse.
Parasound Halo A23 og Infinity Cascade er solgt. Krell Showcase Procesor 7.1 er fremdelses til salgs. Er relativt fleksibel angående pris på den.

Nytt utstyr i heimen er Marantz AV8003, Marantz MM8003 og 1 stk Mirage Nanosat. Diffusorer fra Svanå MiljöAkustik er også ankommet.
XTZ Sub Amp 1 DSP er bestilt.

Slik ser det ut nå:



Marantz MM8003 forer tre bakkanaler med strøm, mens Krell KAV-3250 tar seg av fronter + senter.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar