Logo

Le Théâtre Audio De Werdenskrieg. Leiligheten er solgt ...

Skriv et svar
06.06.2007 18.07.29 #31 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:I og med at høyttalerne dine ikke går så dypt, lurer jeg på det kan være en fordel å dele noen av subene litt høyt og noen litt dypere. Men dette har jeg ikke så mye peiling på. Hør med Flageborg eller noen som andre har kunnskap på området.

Når jeg tenker meg om, så deler jeg frontene på 120hz, så baksubbene bør nok ihvertfall under 80hz.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 18.47.07 #32 av 179
Postet av: orso
Det høres fornuftig ut. Høyttalerne går vel ned til 100Hz. En god regel er å dele 20-30Hz over det. Bruker du de to andre med delefrekvens 80Hz, ville jeg tro det gir deg bedre dypbass.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 19.12.52 #33 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:Det høres fornuftig ut. Høyttalerne går vel ned til 100Hz. En god regel er å dele 20-30Hz over det. Bruker du de to andre med delefrekvens 80Hz, ville jeg tro det gir deg bedre dypbass.

Frontene går til 80hz, bakhøyttalerne til 100hz. Var lenge i tvil om jeg skulle gå for identiske høyttalere bak, men valgte de litt mindre Model 5.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 20.02.43 #34 av 179
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med oppgraderingene. :-)

Dette må bli bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 23.22.42 #35 av 179
Postet av: OKKing
"AndreWerdenskrieg" skrev:I dag har jeg bestilt:
Nye bakhøyttalere
To ekstra subwoofere
Nye høyttalerkabler
19,5 m med XLR/balanserte kabler til subwoofere og prosessor/effektforsterker.
I morgen skal jeg mest sannsynlig hente min nye Krell prosessor
En av de kommene dager skal jeg hente min nye effektforsterer til bakhøyttalerne og foråpentligvis får vi snart løst fraktproblemet med min nye effektforsterker på 30 kg til front/senter.

Jeg antar at du har fått feriepengene litt før oss andre...
Dette blir helt mega - tror det kommer til å trøkke noe aldeles...
Dette er vel trykkammer løsninger som skal være enkle å få til med hensyn til integrasjon så vidt jeg skjønner.
Hvordan har du endt opp med den Krell prosessoren? Med forbehold om ikke å ha lest alle innlegg på tråden.
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 04.00.19 #36 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Krell er en tilverker som lenge har fascinert meg. Da jeg delte bolig med min bror tidlig på 90-tallet, har Krell vært i tankene. Min bror har drevet med hifi på høyt nivå i over 15 år, og det var gjennom han jeg oppdaget Krell.

På Reference Audio i Stockholm hørte jeg mine høyttalere på denne processoren + amp og likte veldig godt hva jeg hørte. Planen har lenge vært å investere i en hi-end-prosessor og Krell har hele tiden vært en het kandidat. Etter endel lesning på nettet og anbefalinger på div forum valgte jeg tilslutt Showcase Processor fremfor Home Theater Standard-prosessoren. Jeg vet at lydsignaturen matcher mine høyttalere og visuelt passer den også meget bra mitt oppsett.

Den skal spille sammen med 3 x 250 Krell-watt til frontene og 2 x 125 Parasound-watt til bakhøyttalerne.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 10.53.51 #37 av 179
Postet av: MindWaste
De Valhalla dempeputer du bruker, er du fornøyd med dem? Hvordan er de kontra spikes?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 15.16.43 #38 av 179
Postet av: olliver
jeg må gratulere med en kjempefin hjemmekino!såg bildene for en stund siden å må si jeg ble kjempe inspirert..har veldig lyst å gjøre noe liknende du har gjort med tv-veggen,og ide'ene strømmer på :wink: lykke til vidre med oppgradering!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.06.2007 15.27.55 #39 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"MindWaste" skrev:De Valhalla dempeputer du bruker, er du fornøyd med dem? Hvordan er de kontra spikes?

Planen er å etterhvert prøve spikes under subbene, en stein/marmorplate under spike'sene og dempeputer under stein/marmorplatene. Om dette vil ha noe effekt vet jeg ikke, men har lyst på å prøve. Jeg er fornøyd med dempeputene, de gjør jobben sin. Lyden forplanter seg minimalt i gulvet.



"olliver" skrev:jeg må gratulere med en kjempefin hjemmekino!såg bildene for en stund siden å må si jeg ble kjempe inspirert..har veldig lyst å gjøre noe liknende du har gjort med tv-veggen,og ide'ene strømmer på :wink: lykke til vidre med oppgradering!


Takk for det! Det blir spennende å se hva du kommer opp med av idéer.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 19.44.11 #40 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg


Nå er prosessoren i hus... :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2007 21.33.42 #41 av 179
Postet av: MindWaste
Snadder! :shock: Grattis!
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 07.50.01 #42 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Har nå også hentet Parasound'en. En nydelig liten blytung sak.

Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld/natt måtte jeg bare teste litt. Jeg har ikke batteri i Krell-fjernkontrollen og siden denne må brukes for å sette opp systemet har jeg bare brukt innstillingene til forrige eier. Det vil si at høyttalerne spiller som LARGE og uten sub.

Da jeg begynte å spille musikk slo det meg umiddelbart at det jeg savnet i Denon'en har jeg nå fått. Det er mye mere fylde i mellomtonen, noe som jeg virkelig har savnet. Jeg har hele tiden syntes at Denon'en har vært tynn i lyden og nå merket jeg det skikkelig. Lydbildet ble også større, mere oppløst og maner frem en mye penere diskant. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg uten subber en stund, så mye ekstra gir faktisk Krell/Parasound i mellomtone/nedre mellomtone. Ser allikevel frem til å koble opp XTZ'ene.

Da jeg begynte å se på TV merket jeg også tydelige forskjeller. Igjen la jeg merke til den nydelige diskanten og at all tale/dialoger nå kommer mye bedre frem og høres mere naturlig ut.

Det er jo selvsagt en formidabel prisforskjell på Denon'en og Krell'en, men gevinsten ser også ut til å være like stor.

Satser på å begynne på å sette opp systemet skikkelig i dag, tror det skal bli morsomt selv om manualen til Krell'en er på 77 sider.

Gleder meg nå enda mere til å få 3 x 250w til front/senter og sette opp Parasound'en til bakhøyttalerne, slik at jeg kan teste oppsettet på film.

Jeg tror jeg etterhvert vil få hit disse: Startsida slik at de kan foreta noen målinger. Vil gjerne se om det er muligheter til å forbedre vårt rom uten å forandre på så mye. Kanskje det finnes en løsning for oss? Den må isåfall være ekstremt diskré.

Uansett, da har jeg ihvertfall forsøkt.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 11.10.52 #43 av 179
Postet av: orso
Betyr dette at det kommer et høyttaler skifte også? Du har jo langt mer krefter enn hva du trenger til nåværende høyttalere. Jeg har forresten også opplevd Denon som noe slank og synes den helte litt mot det lyse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 14.27.34 #44 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:Betyr dette at det kommer et høyttaler skifte også? Du har jo langt mer krefter enn hva du trenger til nåværende høyttalere. Jeg har forresten også opplevd Denon som noe slank og synes den helte litt mot det lyse.

Denon'en har endel mindre mellomtone og bass, virker det som. Jeg merker det veldig godt når jeg ser TV.
Nei, høyttalerne er her for å bli. Det gjør ingenting med ekstra krefter på disse høyttalerne med følsomhet på 87db. Jeg føler nå at Denon'en faktisk var for liten til å drive de skikkelig, det virker som de kommer mye bedre "frem" nå.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 21.55.39 #45 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
For de spesielt interesserte:
Her er litt informasjon angående patenten på mine Infinity Cascade:
http://www.soundinvestment.co.za/Infini ... deTech.htm
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar