Logo

Le Théâtre Audio De Werdenskrieg. Leiligheten er solgt ...

Skriv et svar
13.08.2007 17.05.06 #61 av 179
Postet av: MindWaste
Du er heldig som er bosatt i Sverige.......
En "drømmebil" i Norge inkluderer aaaalt for mye skatter og avgifter til at vi "vanlige dødelige" har råd... :?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2007 18.12.09 #62 av 179
Postet av: Rune
Ja, svenskeprisene er helt fantastisk. En kollega på jobb som er svensk og pendler til Norge handlet nettopp ny audi. 350 svenske ble nærmere 600 norske for samme modell/utstyr.

Svenskene er heldig på mange måter.

Audi A8 er en skikkelig grombil. Gratulerer!

Jeg får klare meg med min 18. år gamle Mazda noen år til :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2007 04.15.19 #63 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Hjertelig takk!
Det er ikke svenskeprisene som er så fantastiske, det er heller norgeprisene som er helt sykt avgiftsbelastet. En tommelfingerregel er at den bilen man kjøper i Sverige vil koste minst dobbelt så mye i Norge. Svenskeprisene er noe over de tyske, men ikke så veldig mye. Vi impoterer vår avgiftsfritt fra Tyskland, direkte fra Audi. Den har gått 25.000 og har blitt brukt som firmabil av en herreman på Audi-fabrikken.
V8 på 4.2l og 335 HK.
Har drømt om A8 siden jeg leste om modellen i ViMenn i ca '93 (95?).
Denne er beige perlemor metallic. Bildet fra interiøret er fra den aktuelle bilen.
Må investere i noen originale 19" Audi-felger, da det er 17" som står på. Disse skal brukes til vinterdekkene. Slik blir den seende ut:


Blir artig å teste Bose-surroundanlegget i bilen. Har aldri hørt surround i en bil og lurer på om det tilfører musikken noe positivt.

Gleder meg virkelig til å kjøre til Norge i stedet for å stresse med tog/buss/fly. Pakke hva man vil og ikke behøve å rekke noen av nevnte transportalternativene. Har brukt slik transport de siste 15 årene, så det skal bli en befrielse å få bil.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2007 21.57.33 #64 av 179
Postet av: MindWaste
Kan vel ikke gjøre annet enn å gratulere med en kjempeflott bil! :lol:
Kjør forsiktig! (selv om det må være litt vanskelig å holde foten av gassen med v8'er.... :wink: )
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 22.33.17 #65 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Da har jeg gjort noe som overrasker meg selv. Jeg har lagt ut to av mine XTZ99W12S for salg. Jeg hadde ärlig talt trodd at disse skulle bli värende i vår kino for alltid, men noe nytt kommer på markedet som frister såpass mye at det blir handel.
Når subene, min gamle Denon-receiver og mine to SVS-elementer er solgt, bestiller jeg to nye suber fra XTZ. Disse heter XTZ 99W10.17 P og er passive suber med et frontrettet 10" SEAS-element og to porter for tuning også i front. I tillegg kommer XTZ med en subwooferforsterkermodul som heter SUB AMP 1 på 300Watt som jeg skal ha til disse. Noe som er meget positivt med en slik enhet er at man- med litt lange kabler kan sitte i sweetspot og justere inn subwooferen perfekt.
I tillegg skal jeg få hjem höyttaleren XTZ 99.26 på pröve. Jeg vurderer å bytte Krell prosessoren med en Yamaha receiver for å pröve ut presence-effekten deres. Er allikevel meget skeptisk til å selge min Krell, da jeg har blitt vanvittig glad i den. Gjör jeg dette trenger jeg flere höyttalere og 99.26 er et naturlig valg med deres SEAS-element og design som er som skapt for de nye subene. Disse vil da bli hovedhöyttalere, mens cascade blir presence-höyttalere.
Slik ser hele konstruksjonen ut:


Jeg vil da altså ha to 10" subwoofere fremme og to 12" subwoofere bak. Mine bakre subwoofere er nå plasser så langt inn i sofaryggen som overhodet mulig og gir en meget töff effekt ved film. Setter man et vannglass på armlenet får man ringer i vannet, akkurat som i Jurassic Park, for de som husker den. Man må passe på å ikke ha tallerken og kopper der, for da skramler det noe helt bort i natten.

Jeg skal også kjöpe noe som heter Room Analyzer, en kalibreringsenhet som XTZ har utviklet og skal begynne å selge. Man laster ned et program og setter opp den medfölgende enheten med mikrofon opp på flere steder i stua, kjörer en sinussveip, så måler den akustikken i rommet, noe den etter sigende skal gjöre meget grundig. Den måler også etterklanger i rommet. Den viser en kurve over rommet og et 2D waterfall-diagram. Den kommer også med forslag på hvilke frekvenser man bör dempe/justere og hvor mange dB dette bör endres. Jeg kan da justere med min Behringer PEQ og forbedre suben til å spille optimalt. Jeg kan sette opp dempinger i rommet og med en gang se på kurven om det har noe for seg. Dette tror jeg blir et helt fantastisk hjelpemiddel som de fleste burde ha bruk for.
Jeg regner med jeg legger ut en test av alt etterhvert.

Ellers har jeg bestilt absorbenter fra Offect som heter Soundwave - Scrunch. Disse skal ta seg av försterefleksjonene på veggen. Jeg skal også hente akustikkplater til himlingen som heter Ecophon Master B. Disse tar seg av demping generelt pluss försterefleksjonene i himlingen.
Slik ser Scrunch ut:


Leker også med tanken på å lage noen diskré bassfeller og plassere dem i de respektive hjörner, muligens også en större som er plassert bak sweetspot.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 23.14.40 #66 av 179
Postet av: Torja
Dette ser spennende ut. kommer til å følge nøye med. 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 23.23.41 #67 av 179
Ett spennende prosjekt du har satt i gang her. Hvilken Yamaha reciver er det du tenker på? Hvor mye koster disse dempeplatene? Venter i spenning på tilbakemelding.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 23.30.03 #68 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Torja" skrev:Dette ser spennende ut. kommer til å følge nøye med. 8)

Er selv veldig spent!



"Tommy(Actionchicken)" skrev:Ett spennende prosjekt du har satt i gang her. Hvilken Yamaha reciver er det du tenker på? Hvor mye koster disse dempeplatene? Venter i spenning på tilbakemelding.

Jeg tenker på Yamaha RX-V3800. Er litt fristet av presence, romkorreksjon, HDMI-kontakter etc.
DSP-Z11 frister selvsagt mest med sine 11.2-muligheter, men vil ikke kvitte meg med Krell KAV-3250 for å få råd til den.

Hvis det er scrunch-absorbentene du tenker på, så ligger de rett under 800 SEK pr.stk. 580 mm x 580 mm x 80 mm.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 23.36.14 #69 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Her er forresten linker til Room Analyzer:
http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=41

Og 99.26:
http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=31
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 00.04.48 #70 av 179
Kan nok tenke meg at du er fornøyd med Krell, men Yamaha DSP-Z11 fikk jo meget god omtale i siste utgave av Hjemmekino :wink: Desutten vil nok de nye høyoppløste lydformatene gi ett løft. Men Yamaha RX-V3800 er jo meget bra til prisen, skal du da bruke den som surroundprossesor og krell som en effektforsterker eller hvordan er dine tanker bak dette?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 00.17.55 #71 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Kan nok tenke meg at du er fornøyd med Krell, men Yamaha DSP-Z11 fikk jo meget god omtale i siste utgave av Hjemmekino :wink: Desutten vil nok de nye høyoppløste lydformatene gi ett løft. Men Yamaha RX-V3800 er jo meget bra til prisen, skal du da bruke den som surroundprossesor og krell som en effektforsterker eller hvordan er dine tanker bak dette?

Krell KAV-3250 blir isåfall värende som effekt, ja. Parasound A23 og Krell Skowcase blir solgt, når jeg en gang törr å gjöre dette.
Höyopplöste formater frister veldig, spesielt siden film er viktigst hos oss. Musikk kommer i tredje rekke, etter TV.
Jeg er musiker og har musikk i hodet 24-7. :lol:
Jeg tror jeg velger å vente med Yamaha til jeg kan få en god deal på en brukt. Liker ikke tanken på å tape halve verdien i det den pakkes opp av kassen, men så spörs det om noen vil selge da. Det virker som "alle" er kjempefornöyd med den. Er allikevel skeptisk til hvor stort fall i lydkvalitet det blir fra den eminente Krellen. Vaaaanskelig ...Krellen har jo en eierglede av en annen verden også.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 00.37.49 #72 av 179
Sant nok, men det er vel en mulighet å få låne med seg å prøve dette hjemme? Mange butikker som låner ut dette. Til film så gir ukomprimert lyd som du sikkert vet ett enormt løft i lydbildet på omtrent alle områder for å oppsumere grovt, og siden du bruker den hovedsakelig til film er dette noe absolutt jeg ville vurdert.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 00.52.28 #73 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Ja, det er nettopp derfor jeg vurderer dette. Har veldig lyst til å nyte ukomprimert lyd i kinoen. Skal ta en runde her i Stockholm og se om jeg kan få lånt med meg en Yamaha etterhvert.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 08.06.44 #74 av 179
Postet av: Rune
Utrolig lekkert. Hvor vanskelig er det å få tak i Ecophon plater i Sverige? Jeg sliter selv med å finne noen forhandler som har det inne. Det som regel bestillingsvare og forhandlere som har det har som regel ikke oppe når jeg har fri (dvs lørdag)

Kunne også tenkt meg å prøve presence. Mest for å få litt "dialog lift" på senteren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2008 08.14.15 #75 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev:Utrolig lekkert. Hvor vanskelig er det å få tak i Ecophon plater i Sverige? Jeg sliter selv med å finne noen forhandler som har det inne. Det som regel bestillingsvare og forhandlere som har det har som regel ikke oppe når jeg har fri (dvs lørdag)

Kunne også tenkt meg å prøve presence. Mest for å få litt "dialog lift" på senteren.

Takker!
Akkurat når det gjelder Ecophon så slet jeg litt med p fp tak i dem. Noen skulle ha 1100,- i frakt fra fabrikken til butikken! Ikke frakt hjem til meg altså, men til deres butikk! Utrolig frekt. Til slutt fant jeg et firma som ligger 10 minutters kjøring unna der vi bor, som har disse som lagervare. De har oppe på lørdag også. Fantastisk! Jeg venter inn mine absorbenter til veggen nå itil uken, så tar jeg en tur og handler inn Ecophon. Det eneste negative er at disse platene (40 mm) kommer i pakker på 10. Jeg trenger 12 ... :mrgreen:
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar