Logo

Led lcd vs. "vanlig" lcd-tv

Skriv et svar
01.01.2006 10.53.56 #1 av 3
Postet av: stiwes
Hei,
Godt nytt år alle sammen!
Ønsker erfaringer rundt dette. Er det sånn at led-teknologien kommer til å bli fremtidens lcd-tver? Så langt jeg har erfart er det bare LG som produserer lcd med led nå. Stemmer det?
Er en led-lcd SÅ mye bedre enn en "vanlig" lcd-tv slik at folk uten å blunke anbefaller dette?

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg og andre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2006 11.02.12 #2 av 3
Postet av: Rune
Sannsynligvis vil LED-LCD når det kommer på markedet være noe av det beste da farge og kontrast skal bli langt bedre i følge de som har sett disse. Føreløpig finnes det ingen LED-LCD på markedet. LG sine apparater som noen kaller for LED- LCD er ikke Lysdioder, men små lysrør som forbedrer dynamikken, men er ikke like bra som LED.

Foreløpig er det bare Samsung som har demonstrert LED-LCD. (Samsung 46F5).

Samsung her i Norge vet ikke når denne kommer på markedet. Det er nå 1 år siden den først ble vist.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
01.01.2006 12.46.28 #3 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
Godt nyttår!

Ja, det med LED-teknologi er spennende saker. De flat-tv'ene som tilbys i dag vil nok vere foreldet om få år.
Virker også som plasma er på vikende front, det er jo en gammelt system som er teknisk foreldet.

Men like viktig etter mitt skjønn må bli at apparater kommuniserer bedre sammen enn hva som er tilfellet i dag, eksempler på dette er Denon-link og Philips Pixel Plus Link..
Mer av toveis-kommunikajon takk, enn passiv signaloverføring.
Den gammeldagse signalkabelen trenger kanskje snart avløsning?
Skriv et svar